Billig/gratis parkering i Lund eller Malmö vid tåget till Kastrup

Av Aaberg
1 feb. 2014 20:35
Visningar: 59391
Om en vecka bär det av till Kanarieöarna med familjen (2 vuxna + 2 ungdomar). Tidigare resor har vi tagit tåget från Blekinge direkt till Kastrup (smidigt och hyggligt prisvärt).

Men den här gången funderar vi på att ta bilen och ställa den i Lund (där dottern bor och vi ska sova över) eller parkera Malmö för att ta Pågatåget till Kastrup därifrån.

Har också kollat priset att ta bilen till Kastrup men det blir rejält dyrt (Öresundbron + parkering på Kastrup).

Därför undrar jag om det finns någon som har tips på var i Lund eller Malmö det går att parkera billigt/gratis och säkert. Förutom vid centralstationerna går det ju att hoppa på någon av de mindre stationerna också från Lund - Malmö. Vi ska vara borta tio dagar.
Av Birgere
2 feb. 2014 01:11
Svågertorp är ju en parkering som många kastrupresenärer nyttjar, sedan kostar inte heller långtidsparkeringen på Kastrup skjortan. Broresan blir billigare med BroBizz.

Men varför krångla med bil, Ta öresundståget ner på kvällen o sov över där det passar... Lund, Malmö eller Köpenhamn.
3 feb. 2014 12:11
Svågertorp ligger dock ganska långt från tåget nuförtiden... Inte alla parkeringsplatser har långtidsparkering, men ni kan ju parkera på Hyllie, där Öresundståget går ifrån (Pågatågen går inte till Danmark).
Priser:
105 kr/dygn, dygn 1-5
därefter 35 kr/dygn
Av Barizta
3 feb. 2014 14:19
Ja, Hyllie är ju inte precis billigaste stället att parkera på, skulle faktiskt rekommendera att leta efter nån parkeringsplats i bostadsområdet som ligger i anslutning till stationen, kommer inte ihåg vad det heter nu men ställde själv där i somras när jag skulle flyga. En liten promenad blir det ju men inte så värst långt.
3 feb. 2014 14:38
Lindeborg heter det. Där kostar det 2 kr/timmen och man betalar med mynt så det är nog ingen bra idé.
Av Barizta
3 feb. 2014 15:08
Hur är det i övriga malmö, finns det nån större allmän parkering som är gratis?
Av Birgere
3 feb. 2014 15:24
Som jag skrev.... Svågertorp är gratis... har själv stått där o snyltat några dagar utanför IKEA. Om/hur dom reagerar om man står där en vecka vet jag inte. Vet inte heller när bussarna börjar/slutar gå till Hyllie men det går ju att kolla på skånetrafikens hemsida.
Av Barizta
3 feb. 2014 15:30
Citerat från Birgere:
Som jag skrev.... Svågertorp är gratis... har själv stått där o snyltat några dagar utanför IKEA. Om/hur dom reagerar om man står där en vecka vet jag inte. Vet inte heller när bussarna börjar/slutar gå till Hyllie men det går ju att kolla på skånetrafikens hemsida.
Ok, finns parkeringen som låg precis bredvid stationen kvar numera? Den var ju avgiftsbelagd innan Hyllie togs i bruk men vet inte hur det funkar där numera, har inte varit där sen den stängdes för köpenhamnstrafiken.

Ja, har också funderat på det där med IKEA och andra liknande ställen om dom gör nåt ifall man står en längre tid, hade varit intressant att veta.
Av Tubros
13 juni 2014 15:12
Hej!

Söker tips på långtidsparkering i Malmö eller Kastrup (2 veckor) helst bevakad. Fordonet i fråga är 2,10m högt vilket ställer till det.

Kastrup långtid går på 1200 sek +800 sek vansinnespris för bron och jag är nyfiken på alternativ.
P-Malmö rekomenderade Hyllie med takhöjd 2,0m. Väntar på svar på följdmail.
16 jan. 2017 10:12
Parkera ALDRIG på Kastrup utan förbokning! Svindyrt. Kostade oss 3000 pga att alla budgetplatser va slut.