Biljett bokad och betald

Av Kentbra
19 aug. 2011 13:53
Visningar: 356
ÄNTLIGEN så är det på G.

Har nu bokat och betalat flygbiljett med Air Berlin Köpenhamn - Bangkok den 19/8.
Någon som åkt med dom och vet hur servicen är?

Blev enkel biljet för mig och frugan.
Nu har vi ansökt om triple visa och hoppas att detta inte ska vara några problem.

Funderar på en visarun till Bali runt den 16 december på 4 dygn och sedan Kuala Lumpur runt den 18/2 i två dygn.
Men är öppen på förslag.

Biljett till hemresan köper vi där nere och åker hem omkring den 19/4.

Synpunkter och tips är välkomna.

Kent
Av Msdr
19 aug. 2011 14:05
Hej!

Gött att åka till värmen!!

Jag har inte åkt med Air Berlin till just Bangkok, däremot så åkte vi med dem Miami - Stockholm i mars 2011. Vi var tyvärr inte så himla nöjda, man fick inget eget mediasystem, det var lite trångt tyckte vi, all alkohol ingick inte (om jag inte missminner mig, men där kan jag minnas fel). Servicen var helt ok i övrigt, men vi skulle inte välja just Air Berlin igen på en långresa. Nu är det ju längre resa till Bangkok, så det kan ju va helt annorlunda på er flygning!

Har varit i både Kuala Lumpur och Bali också, visum till Indonesien skaffade vi på plats, och det gick utmärkt. Till Malaysia behövdes inget visum. Har dock inte gjort nån komboresa Thailand- Indonesien - Malaysia, utan har besökt dessa närliggande länder på tre olika resor...

Trevlig resa!
Av Kentbra
19 aug. 2011 15:31
Låter inte totalt avskräckande. En annan sover ju nästan hela resan och är inte mycket för alkohol.
Det som var intressant med just Air Berlin vad att man bokasr direkt hos dem.
Sedan flygtiden, totalt 13 timmar och 10 minuter, vilket måste anses bra, för att inte vara direktflyg.
Att man sedan flyger från Köpenhamn först 15:30 gör att man kan tåget dit på morgonen. Bor utanför Nybro i Småland. Landar sedan i vettig tid i Bangkok 9:40 på morgonen, är ju också en fördel.

Funderar lite på att ta Fillippinerna en vända. Billigt flyg Bangkok - Manilla. Men vart ska man sedan.

Bali, är det någon som har förslag på ett trevligt hotel vid en bra strand.
Av Sanook
19 aug. 2011 17:10
Nu vet jag inte hur det är med Air Berlin, men var medveten om risken att bli nekad incheckning pga enkelbiljett, så mitt tips är att vara i god tid till incheckning för att lösa ev. strul.

Efter 3mån på Filippinerna kan jag varmt rekommendera en avstickare dit - finns drygt 7000öar och mycket att upptäcka beroende på vad ni är intressade av.
Av Kentbra
19 aug. 2011 17:47
Tackar för tipset, men med visum för totalt 180 dagar bör det går bra.
19 aug. 2011 21:35
Filippinerna är underbart och dom kan vara kinkiga med returbiljetten. Polaren fick köpa en returbiljett på plats för att komma in. Som tur var kunde han sälja tillbaka den direkt.

Rekommenderar Palawan :D