Bila i Spanien

Av Husell
30 okt. 2016 18:41
Visningar: 637
Har tänkt bila mellan Barcelona och Malaga en månad i början av 2017.
Har ni tips på boende längs vägen.
Tänkte köra lite kors och tvärs under en månad
Jag hyr en bil i Barcelona och lämnar i Malaga
2 nov. 2016 08:39
Åk till Santiago de la ribera och besök huvudstaden Murcia ( 30Min) ifrån La ribera . Gillar ni att vara där svenskar är så är det ju Alicante och Torrevieja som gäller. Inget jag själv uppskattar då La ribera är mer spanskt och mycket billigare. Och så har du La Manga som ligger också ca 30 Min ifrån La ribera. Lycka till det är väldigt fint nu på vintern.
Av Desires
4 nov. 2016 17:18
Hej Husell!
Jag såg att du även ställt frågor ang detta via min reseblogg www.desires.se men jag svarar här då!
Vi bodde ej på några platser utmed denna väg, utan hade boende i Nerja 1 vecka, och gjorde bilutflykter nästan varje dag den veckan. Boendet i Nerja hade jag förbokat innan f jag hade hittat en lägenhet som jag tyckte var mysig via bokaNerja.

Så dessvärre kan jag ej ge några speciella tips på boenden under er rutt. Svårt att råda dig om du under januari månad kan hitta boenden i de orter ni planerar att stanna i. Men jag tror inte (men vet ej) att det ska vara svårt att hitta boenden under resans gång, Det beror ju mest på vilka krav ni har på boendet. Är själva resandet det viktigaste för er, och ni inte har så specifika krav på själva boendet, är det förmodligen inga problem i januari!
Själv brukar jag oftast förboka boenden även om vi ska bo på flera olika orter. MEN - jag gör det för att boendet är en så viktig del för oss när vi är ute och reser, jag vill gärna bo m gångavstånd till en mysig by/stad, samt nära hav/sjö (allra helst med havs/sjöutsikt), därför planerar jag i förväg o bokar innan så jag vet att just de boenden jag vill ha finns kvar.
Här är mitt inlägg om ANDALUSIEN o orter som Ronda, Frigliana, Alhambra, Granada mfl. http//:www.desires.se/#post164

Ang HUR man söker boenden brukar jag söka på www.trivago.se eller www.tripadvisor.se (där kan du även jämföra priserna på samma hotell på de olika hotellsajterna, som booking.com, hotels.com etc)
På min reseblogg har jag ett inlägg som handlar just om HUR man söker Resor; BOENDE o FLYG på bästa sätt! Här kan du titta in och få lite tips om det http://www.desires.se/#post105
Lycka till!