BB och bilrutt

27 dec. 2016 17:24
Visningar: 830
Hej! Jag söker tips på bra BB och ställen att besöka i England och Skottland. Rutten är ännu inte klar :)
30 dec. 2016 18:13
För att enklare kunna svara är det bra om du berättar 1) hur länge ni tänkt vara borta och 2) vilka era intressen är. Det finns ju hur mycket som helst att rekommendera.

Spontant säger jag att antingen håller man sig tlll en region (Yorkshire/Nordengland, Devon/Cornwall eller skotska högländerna t.ex.) eller också satsar man på ett antal punkter med sevärdheter man absolut vill hinna se.
30 dec. 2016 19:37
Hej och tack! Vi ska vara borta 18 dagar. Vi börjar med London, Stonehenge och Cornwall. Sedan kör vi norr ut längs med England västra sida upp till Skottland. Passerar Cotswolds och stannar vid Gretna green och Hadrian's wall. Sedan kör vi upp till Fort William och bestiger Ben Nevis samt kör forsränning. Efter det tänkte vi åka till Isle of Skye och Loch Ness. Sedan köra gorge walk utanför Aviemore, besöka Famous grouse och avsluta med Royal Edinburgh Military Tattoo. Detta är utkastet än så länge 😃. Vi gillar äventyr och friluftsaktiviteter men även historia och vacker natur. Vi tycker om att bo mysigt med god mat och iaf okej standard. Vi kommer att ha hyrbil hela tiden.
11 jan. 2017 13:56
Oj det var en maffig plan. Eftersom du skriver att ni ska på tattoo så är ni alltså där augusti-september. Då rekommenderar jag att ni bokar boende på förhand åtminstone i Edinburgh och nere i Cornwall eftersom det är skollov.

Cornwall har jag mycket om på min blogg men för er som gillar aktiviteter så tänker jag att surfing och havskajak vore kul. Ett stort surfmecka är Newquay med fina stränder och ungt nattliv men en i mina ögon rätt trist och sliten stad. Hela nordkusten är full av surfstränder som St Ives, St Agnes (inte så turistigt) och byarna mellan Newquay och Padstow. Längst ut på Penwith-halvön ligger lilla Sennen vid Land's End som också är ett surftälle och så vackra Porthcurno.
Havskajak finns både vid Sennen och bortåt Newquay i de dramatiska klipplandskapen med grottor och skeppsvrak men också vid Falmouth på den mer lummiga sydkusten och för den delen St Ives. Sälar och ofta delfiner lite varstans.

Cornwall under högsäsong är dyrt och St Ives och Padstow dyrast.