Båt och minibuss

Av Torwan
20 nov. 2017 13:17
Visningar: 385
Hej!
Vi är två familjer som ska resa till Kambodja över jul och nyår.
Är det någon som vet om det går båtar mellan Koh Rong Samloem och Koh Rong?
Vi ska även åka minibuss från Sihanoukville till Phnom penh. Har någon förslag på buss/minibuss-bolag som man vet är bra?
Av Chris65
21 nov. 2017 14:59
hej, går båtar mellan öarna, har precis bokat ut till Koh Rong och fick besked av hotellet att om jag ville åka mellan öarna så var jag tvungen att boka det själv. Minibuss vet jag inte, skall själv åka andra hållet och tar en vanlig buss, brukar kunna bli för trångt med minibuss (åker ensam) om de knör in så manga de kan.
18 dec. 2017 07:39
Sitter just nu på bussen från Phnom Phen på väg till Siem Reap. Åker med bolaget Giant Ibis som jag även åkte med mellan Sihanoukville och Phnom Phen.
Mellan Sihanoukville och Phnom Phen åkte vi en mindre buss som höll bra mycket bättre kvalité än de färdmedel vi åkt med tidigare (vans).
Vägarna är rätt dåliga på vissa ställen och minibusschaffisarna kör ofta väldigt fort. Förbered er för en ganska skakig resa!

Bussarna har hyfsat bekväma stolar och benutrymme, bra A/C och wifi. Vi blev även tilldelade vatten och croissanter.
Ett tips är att undvika att sitta längst bak om ni inte åker med en stor buss.
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
20 dec. 2017 03:38
Hej! Var försiktiga för vi var i Kambodja för en vecka sedan och vår minibuss höll på att köra av vägen då något på bilen gick sönder.
Om din slutdestination är Sihanakoville så rekomenderar jag er att inte stanna på den stora busstationen då det är oroligt. Det många som rycker i dig och vill åt dina väskor, väldigt osäkert. Be dom stanna vid Golden lion istället.
Kambodja i sig var väldigt fattigt, smutsigt, mycket droger och maten var inte heller bra då jag åkte på en ordentlig matförgiftning.
Ständerna och naturen är vacker och priserna är otroligt låga på allt.
Koh Rong tyckte jag mycket bättre om då det var ett helt annat lugn och vacker natur. Liten ö som är till för att slappa och snorkla. Använd dollar när ni är där nere det är enklast.
Det var allt för mig tack och hej! 😊