Bästa resmål för en avslappnad solsemester

Av Malakit
4 juli 2015 23:11
Visningar: 490
Tänkte åka i slutet av augusti till Grekland för att få en avslappnad solsemester med sol & bad, äta gott och bara ta det lugnt. Men har inte bestämt mig för var i Grekland jag vill åka.

Kanske ni har några bra förslag?

Har inte tänkt att göra några utflykter utan bara sola bada och som sagt ta det lugnt efter ett hektiskt år.
8 juli 2015 13:43
kreta är bra om man bara vill ha solsemester och bara ta det lugnt.men jag själv älskar rhodos ska dit den 19 agu.Hoppas att ni får en trevlig resa vart det än blir
Av Malakit
8 juli 2015 19:51
Tack för era svar :-)

Skulle gärna också få tips på var på dessa öar man bor bra och det är nära till stranden.

Har inte tänkt mig något hålligång vecka utan en lugn vecka med fokus på sol & bad och god mat.

Så har ni förslag på resmål, inte bara öar, och hotell hör gärna av er med en kommentar.
Av Zahide
8 juli 2015 23:07
Har inte tänkt mig något hålligång vecka utan en lugn vecka med fokus på sol & bad och god mat.
Samos är inget partyställe, visserligen är det sju år sen jag var dit men jag tror knappast det har ändrats.
Vi bodde på Fito Bay som låg kanske 1½-2 km från centrum men 100 m från stranden. Det hade även pool. Skulle gärna bo där igen om jag åker dit. Fito Bay låg bredvid flygplasen i ändan av landningsbanan, men trots det störde det inte alls, kan ju inte säga hur det påverkar i dagens läge men då var flygtrafiken inte så värst livlig.
Hyra bil eller moppe några dagar är att rekommendera för det finns många fina platser på ön och det är lätt att ta sig runt.
Maten var god och fokusera inte enbart på strandpromenaden för det fanns flera bra restauranger i gränderna.
Det som jag däremot saknade var någon restaurang med grekisk dans, men kanske det fanns och jag bara var dålig på att leta :)