Bästa resan med barn

24 mars 2020 21:31
Visningar: 213
Hej! Vi har för tillfället ingen resa planerad (kanske lika bra i nuläget), men det hindrar ju inte att man kan drömma om kommande resor :) Vi har två små barn som är 4 och snart 2 år. Jag skulle vilja höra om era bästa resor ni gjort tillsammans med små barn! Vad var det som gjorde just den resan så lyckad?
25 mars 2020 08:03
Hade aldrig en tanke på resa med ungarna när de var så små för då hade man inga pengar till det. Bilsemester i Norge kostade vi på oss. Senare i skolåldern var ju Florida på vintern suveränt med 12 miljoner turister så där kan det inte gå fel. När de som vuxna fick bestämma var jag skulle bjuda dem på min 60-års resa blev det Florida + några sydstater...... Med den ekonomiska depresion i världen vi kommer att uppleva närmaste tiden är jag övertygad om att de flesta småbarnsföräldrar måste prioritera annat än resor, som att spara till sin pension. Ni har aldrig varit med om liknande situation som närmaste året kommer att visa.
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
25 mars 2020 08:52
Som sagt, drömma om framtida resor kan man alltid göra och det tänker jag fortsätta med :) Jag skrev heller inte att det måste vara långväga resor. En bilsemester i Norge har vi också pratat om, ta med tältet och uppleva naturen där som ser helt fantastisk ut!
6 apr. 2020 07:51
Beror lite på hur man vill resa. Mallorca har alltid varit vår favorit. Hyra bil och en lägenhet och njuta av olika stränder, bra mat utanför turistområdena och upptäcka allt vad denna ljuva ö har att erbjuda. Min favoritby är Puerto Pollensa. Hade jag åkt charter hade jag valt Menorca (också det underbart men lite "trixigare" att ta sig till med små barn då man gärna vill slippa mellanlandningar på så korta resor tänker jag). Vi åkte först lite mer "långväga" när barnen var 4 och 5 och då till Florida, året efter till Sri Lanka. Toppen båda två :)
15 apr. 2020 10:29
Sri Lanka har jag också tittat en del på, roligt att höra att du tyckte det funkade fint med barnen! Vill du berätta lite mer om den resan, var ni bodde och hur det funkade med transporter och sådär? Vår yngsta kommer också vara i den åldern när det blir aktuellt att resa igen :)
Av Desires
1 maj 2020 17:00
Jag är 65+ o har ej åkt med småbarn, men väl med mina barnbarn när de var små, underbara resor och härliga minnen.
1 av dessa resor med barn o barnbarn gjorde vi till Korsika, bodde i gulliga lilla Ile Rousse, trevligt boende nära till allt (stranden, byn, pool etc.) - som vi tycker är viktigt när man är med småbarn! Genuin by som var väldigt mysig att vara i!
HÄR kan du läsa o se bilder från den resan på fina ön KORSIKA https://www.desires.se/?p=87
.....det 2:a resmålet jag också verkligen kan rekommendera med barn är MENORCA, där hittade vi också ett väldigt trevligt hotell, som låg perfekt m gångavstånd till allt! https://www.desires.se/?p=29