Barnmat, blöjor etc. på koh lanta?!

Av Jelag
20 jan. 2008 18:37
Visningar: 3221
Är det någon som vet om det finns barnmatsburkar, gröt, välling, blöjor etc att köpa på koh lanta?! Är det något man bör ta med sig?
J
Av Kerstin
24 jan. 2008 12:30
Välling är näst intill omöjligt att få tag på utanför sverige! Ta med det från sverige tillsammans med pulver gröt. om du inte ska vara i Thailand jätte länge tycker jag att det är värt besväret att släpa med sig barnmat och blöjjor också. Vi har valt att göra det när vi har rest. Ett bra tipps är att ta med (eller köpa i Thailand) en vatten kokare .
// Kerstin
Av Fia
25 jan. 2008 16:01
I Saladan finns det både barnmat och blöjor att köpa. Barnmaten är mest Hippo och blöjorna en thailändsk variant av libero, inte billigare än hemma men skönt att slippa släpa. När vi var till Thailand med vår son på nio månader släpade jag med allt i onödan, han älskade thaimaten! Han fick smaka fried rice och vitlöksbröd och efter det ville han inte ha burkmat! En sak som vi inte hittade på Koh Lanta var våtservetter, ta med ordentligt med sådana! En flytväst till kotten är också bra att ha med om ni ska åka på utflykter. Tveka inte att åka på utflykt bara för att ni har barn med er, thailändarna är tokiga i barn och tar gärna hand om er baby medan ni snorklar etc.
Hoppas ni får en underbar resa, vi var på Koh Lanta i december och längtar redan tills vi får åka dit igen.
Hälsningar / Fia
31 jan. 2008 11:01
Precis...inne i Saladan finns Lanta Mart med det mesta....
När vi reste m vår 1-åring hade jag med välling + gröt. Det finns barnmatsburkar men det är inte alls samma som här hemma......och gröten var mer som sockerkakssmet.....lillan gillade den förstås men jag tyckte det var lite väl mycket socker... ;)
Annars åt hon Fried rice, Pannkaka, Spaghetti, FRUKT, vitlöksbröd, youghurt, pommes m.m..
Blöjor köpte vi ett märke som hette Mamy Poko, kanonbra blöjor och som ngn tidigare skrev, ta med våtservetter!
Vi hade också med flytväst och en vattenkokare...en liten 4dl. Mycket användbar.

MVH // H