Barcelona bra restauranger

22 aug. 2008 21:24
Visningar: 4511
Är det någon som har bra tips på restauranger i barcelona. Lite olika typer som kan ta emot ett gäng på 12 pers.
22 aug. 2008 22:01
Vi har varit i Barcelona en gång 2005. Då hittade vi på massor av saker. Jag har berättat bland annat om var vi åt i mitt Resealbum från Barcelona med den här adressen. http://www.reseguiden.se/forum/resor/146 Hoppas att det kan hjälpa till lite.

Gilla
Av Samoht
23 aug. 2008 00:38
Ring till förlaget "Mat och Vänner" i Helsingborg 042211122 och be dem skicka deras Barcelonaguide över massor av bra restauranger.
Annars tycker jag att ni ska börja köa vid 19.30 till Cal Pep, det bästa tapasstället i Barcelona som öppnar kl.20.00.
Är Ni 12 pers kommer dom förmodligen att trycka in er en trappa ner...men det är hur bra som helst!
/Thomas
23 aug. 2008 10:59
Vet inga bra, men jag kan dock rekomendera vart du inte ska gå! Ät absolut inte på gågatan La Ramblas, där tar restaurangerna hejdlösa priser för äcklig mat! När jag var där beställde vi in en vit kall pasta med någon konstig röd sås och en kall sallad med fisk, detta smakade hemskt, till råga på allt hade dem ingen prislista på menyn... när dem väl kom in med notan så skulle vi betala över 500 kr för den smaklösa maten...!!! Helt otroligt...
13 sep. 2008 15:37
Hej Regnalasse,
Jag bor i Barcelona sedan 10 år tillbaka och har ett serviceföretag för turister (Avenida Media, www.avenidamedia.com). Jag har en Barcelona-guide och där hittar du säkert flera tips. Jag själv rekommenderar också varmt Cal Pep, som en annan medlem gjorde, och ABSOLUT inte någonting på Las Ramblas. Den gatan är ett minne blott av vad den var och idag en stor turistfälla, tyvärr. Dessutom rekommendar jag "La Tramoia", "Senyor Parellada", "El Gran Cafe", "Sagardi" på Calle Aribau om du gillar kött.....sedan finns det massor med små smultronställen, men de kan vara svåra att få plats på om ni är 12 pers. Men hör av dig till mig, så kan jag hjälpa er: (Logga in för att se e-postadress)
Hälsningar,
Pia