Barcelona

Av Joppili
19 maj 2017 19:01
Visningar: 387
Hej! Jag , min mamma och storasyster ska till Barcelona 4 dagar i juni.
Vad ska vi göra? Äta? Upptäcka? Hur är vädret?
Det ska bli så kul! Vill ha alla era tips och idéer, tack!
30 maj 2017 21:49
Göra: Sagrada familia, parc guell, la boqeria, gå till stranden, strosa runt på stan, det finns många sevärdheter men då det är en väldigt mysig stad att bara upptäcka i lugn och ro till fots tycker jag inte att ni ska planera in allt för mycket, en walking tour tkr jag är ett kul sätt att lära känna en stad :) men de grejerna jag skrev kan jag rekommendera varmt om ni vill gå till några sevärdheter.
Äta: elche har supergod paella, la Palma för en genuin katalansk lunch, Llamber har den godaste tapasen jag nånsin ätit (väldigt populärt ställe så det kan va bra att boka bord i förväg). Barcelona har riktigt bra mat för alla smaker, undvik bara turistfällorna som finns precis vid La Ramblas.
Vädret i juni är väldigt stabilt och det är även varmt på nätterna så man behöver mest sommarkläder.
Av Desires
22 juni 2017 22:05 (redigerad)
Och här lite inspiration o tips från mig, Barcelona har mycket att erbjuda, denna tid kan du ju även kombinera stadshänget m havsdopp😀 http://www.desires.se/#post76
Av Joppili
19 aug. 2017 09:44
Tusentack för tipsen snälla ni! :)
19 aug. 2017 13:12
Barri Gotic (Barrio Goticó) motsvarar Barcelonas "Gamla Stan" och är trevligt att strosa runt i. Finns mycket att se (bl a Picasso-museet om man gillar konst) och många trevliga restauranger och barer.

I Barceloneta (gamla hamnkvarteren) finns många bra restauranger med fisk och skaldjur som specialitet.

Redan nämnda La Sagrada Familia och Parc Güell är måsten. Boquería likaså - bara kul att testa sig fram i de olika stånden och sedan köpa med sig något ut i en park till lunch eller mellis.

Montjuïc tycker jag är värt ett besök också. Gamla slottet/fängelset, OS-anläggningar, parker samt en fantastisk utsikt över staden.