Bangkok - skybar

Av Moth63
27 feb. 2013 11:53
Visningar: 961
Har förstått att det lär finnas restauranger med spektakulär utsikt i bangkok, någon som varit där och kan rekommendera?

Tack
27 feb. 2013 19:55
Vertigo och Moon Bar på The Banyan Tree Hotel
tyckte jag var riktigt läcker , på 61:a våningen !!
Av Jahlvik
27 feb. 2013 21:16
Scirocco är nog den jag föredrar. Ät inte där dock. Maten är både svindyr och medelmåttig. En drink kostar lite under svenska priser. Inga shorts eller flipflops tillåtna.
Av Pelle77
27 feb. 2013 21:37
Både Sirocco och Moon Bar är värda ett besök. Hiltons 360 är rätt trevlig den med. Red Sky på Centara har lite mindre folk men ska man gå till en så är ändå den på Lebua värd att gå till.

Jag har ätit på både Sirocco och Moon Bar och maten och servicen var mycket bättre på Banyan Tree/Moon Bar. En drink kostar dryga hundringenoch är värd sitt pris helt klart.
Av Moth63
27 feb. 2013 21:59
Tack för era svar, uppskattas :-)
Av Dino_81
4 mars 2013 08:18
Vid senaste vistelsen i Bangkok besökte vi Moon Bar på hotell Banyan Tree.

72 våningar upp, utomhus och fantastisk utsikt över Bangkok.

Vi hade läst i diverse guider att personalen var lite kinkiga med klädsel och att man i vissa fall var tvungen att reservera plats. Men för oss var det inga konstigheter, vi hade inte klätt upp oss men såg ändå respektabla ut (jeans och finare t-shirt).

Priserna är givetvis högre än på "vanliga" barer men det är absolut inte dyrt. Vill minnas att en öl kostade runt 180 baht och en drink det dubbla.

Rekommenderas varmt!
5 mars 2013 07:49
Det är Lebua eller Banyan Tree som gäller men det finns många andra skybar men de två är väl mest kända.

Mvh
Transferbkk
Av Sanook
5 mars 2013 12:39
Nyligen åkte jag upp till 55e vån på Centara Grand (vid Central World) och baren Red Sky.
Nästan inget folk när jag var där tidigt för att se solnedgången och den shyssta vyn av BKK som tänds upp - happy hour mellan 17-19 (buy one get one free).

Kan rekommendera att kombinera besöket där med att åka ner till vån. 24 och lyxa till det med buffe´n på restaurang The World - visserligen drygt 300SEK, men den grymmaste buffén jag någonsin varit med om.
De har all möjlig läcker mat (för att inte snacka om efterrättsbordet med chokladfondue etc...) men kör utöver det tema olika dagar, jag var där när det var "Wagyu Beef with freeflow Cabernet Chardonnay".
Som inte detta skulle vara nog får man även ta del av utbudet på restaurang Ginger precis bredvid, med specialitet japansk och kinesisk mat - grym sushi och en trevlig serveringsdisk i form av ett stort akvarium.

http://www.centarahotelsresorts.com/cgcw/restaurant.asp#.UTXQY6Vevdq