Bali-komodo

Av Stors75
8 juni 2016 22:30
Visningar: 1844
Hej
Någon som har rest mellan Bali -Komodo Island och kan tipsa om en bra resrutt?
Vi kommer kanske ha ca 2v på oss att ta oss fram och tillbaka
Mvh Mattias
Av Fundin
15 juni 2016 02:26
Citerat från Stors75:
Hej
Någon som har rest mellan Bali -Komodo Island och kan tipsa om en bra resrutt?
Vi kommer kanske ha ca 2v på oss att ta oss fram och tillbaka
Mvh Mattias
Det finns två bra alternativ.

Antingen så flyger ni fram och tillbaka till Labuan Bajo på Flores och tar båtturer därifrån. Det finns mycket mer att upptäcka på Flores så ni kan lägga två veckor där utan problem.
Eller så tar ni er till Lombok och därifrån tar båttur till Komodo och Lebuan Bajo och sedan flyger tillbaka därifrån. Båtturerna brukar ta ca 5 dagar. Googla på det så hittar du.

Ha en trevlig resa.
Av Stors75
15 juni 2016 06:10
Underbara specifika och bra tips, stort tack!
Mvh Mattias
14 juli 2016 15:33
Vi flög till Labuan Bajo (Flores) från Bali och det gick både snabbt samt var billigt. På Flores finns verkligen mycket att se så lägg någon extra dag eller dagar på den ön, det är det verkligen värt. Bintang Flores är även ett bra hotell precis i utkanten av Labuan Bajo. Underbar pool och egen strand vid turkost vatten. Tror mitt reportage därifrån kanske kan hjälpa dig: http://www.29grader.se/2016/05/reseguide-komodovaraner-on-flores.html
Av Murzyn
28 aug. 2017 00:06
Citerat från Christinee:
Vi flög till Labuan Bajo (Flores) från Bali och det gick både snabbt samt var billigt. På Flores finns verkligen mycket att se så lägg någon extra dag eller dagar på den ön, det är det verkligen värt. Bintang Flores är även ett bra hotell precis i utkanten av Labuan Bajo. Underbar pool och egen strand vid turkost vatten. Tror mitt reportage därifrån kanske kan hjälpa dig: http://www.29grader.se/2016/05/reseguide-komodovaraner-on-flores.html
Hej!
Ska själv flyga till Flores från Bali med Nam Air .Med vilket flygbolag du reste dit?
Läste att alla flygbolag utom en är svartlistade och osäkra och jag har inget val då min trip börjar i Labuan Bajo och avslutas i Maurene .Från det sistnämnda flyger inte det godkända flygbolaget .
Så vad gjorde du ?
Av Stors75
28 aug. 2017 20:50
Citerat från Murzyn:
Citerat från Christinee:
Vi flög till Labuan Bajo (Flores) från Bali och det gick både snabbt samt var billigt. På Flores finns verkligen mycket att se så lägg någon extra dag eller dagar på den ön, det är det verkligen värt. Bintang Flores är även ett bra hotell precis i utkanten av Labuan Bajo. Underbar pool och egen strand vid turkost vatten. Tror mitt reportage därifrån kanske kan hjälpa dig: http://www.29grader.se/2016/05/reseguide-komodovaraner-on-flores.html
Hej!
Ska själv flyga till Flores från Bali med Nam Air .Med vilket flygbolag du reste dit?
Läste att alla flygbolag utom en är svartlistade och osäkra och jag har inget val då min trip börjar i Labuan Bajo och avslutas i Maurene .Från det sistnämnda flyger inte det godkända flygbolaget .
Så vad gjorde du ?
Hej
Blev en helt annan resrutt så kan tyvärr inte ge något tips
29 okt. 2017 21:32
Vi flög med Garuda och bokade via NusaTrip.com