Bali augusti 2014

30 apr. 2014 08:35
Visningar: 576
Hej,

Jag och min flickvän samt två kompisar till oss åker till bali nu i augusti, landar där 1 augusti och åker hem 19 augusti!

Vi har bokat hotel första 4 dagarna i kuta, men har lite funderingar om hur det är där i augusti..
Kommer vi hitta andra bra bonden utan att boka innan?
Vi vill ju helst åka runt på ön och då välja det Hotel vi tycker om, men är det så att nästan allt är fullt?

Sen tänkte vi åka 5 dagar till gili trawagan, men har läst att i augusti kan det vara väldigt mycket folk där och även där vill vi ju ha ett schysst bonde men efter som vi inte vill vara låsta till att åka ditt något exakt datum utan när vi känner för det vill vi ju helst bara välja ett hotel när vi kommer ditt.

Kommer det vara några problem?

Andra tips och rekommendationer är också välkomna!
Av Aph
1 maj 2014 10:59
Hej, jag och en kompis vari Bali över jul och nyår 13/14. Vi började i Ubud, en natt sen åkte vi vidare till norra delen, Lovina. Väldigt lite turister som hittat hit. Vi tillbringade nyår och resterande del i Seminyak, ligger bredvid Kuta. Lite lugnare enligt de råd jag läst jämfört med Kuta som är mer barer mer turistiskt. Allt beror på vad man vill se och göra. Ni kommer dit när det är högsäsong, mycket folk med andra ord. Gili öarna skall vara fantastiskt men boka boende innan.
Tips, var varsam med alkoholen, ett generellt problem med spritförgiftning i Indonesien, folk har avlidit.
Av Kastro
4 maj 2014 22:29
Tjena

Hemkommen från Bali för ca 3 veckor sen. Kuta och Gili islands hann vi med denna gång. Vi bokade som vi alltid gör hotell på internet på dem kända sidorna i sista minuten för att försöka hitta dom bästa nedsatta priserna eller "dealsen". Vi började med 4 dagar på Kuta. Sedan åkte vi till Gili Trawangan (Dit måste ni vilket ställe!) vi bokade kvällen före ett 3 stjärnigt rum (varm vatten, AC givetvis, inkl frukost) för ca 130 pix natten. Aldrig varit i bali tidigare och som du skrev så är det mest turister där i augusti enligt våran surfguide i alla fall.

Hyr cyklar på Gili ni tar er runt ön på ca 1 timme men ibland måste ni leda cykeln för det finns bara sand. Cykeln kan ni hyra flera dagar bara att ha utanför hotellrummet hur smidigt som helst.

Snorkel turer finns givetvis att köpa men vi simmade bara ut i vattnet från "andra sidan" ön (inte där båtarna lägger till) och fick se havssköldpaddor bland annat.

Night market är kanon bra inhemsk mat från vagnar som kostar som en varmkorv gör i sverige.
Solnedgången från en av strandbarerna får ni inte heller missa, magiskt.

Ha en grym resa!