Bali

Av Vigren
11 juli 2009 20:44
Visningar: 3357
Undrar lite ang bali..när man söker på flyg via internet är det bai,denpasar man ska skriva in då???mest såman kommer till rätt ställe..
Tack oxå tacksamt emot tips ang bali!!!vi ska åka i slutet av okt till mitten av nov
Tack för hjälpen
14 juli 2009 22:47
Skriv Denpasar eller bara DPS när du söker.

Jag och min sambo åker för första gången, 4 veckor i september. Har bokat första boende i Sanur på Tropical Bali Hotel via
www.hostelworld.com
Jag tror att det är en svensk som äger det, i alla fall fick vi bekräftelse på svenska via mail, samt att han hämtar oss på flygplatsen.
Lycka till !!
15 juli 2009 21:15
Denpasar skriver du och då kommer du till Bali. Mitt favorithotell är Puri Santrian i Sanur. Har varit där 5 gånger och stortrivs varje gång. Människorna, maten kulturen är underbar. Ta en taxi och åk runt ön, till Lovina Beach där man kan simma med delfiner. Till vulkansjön. Vattenfallet gri-gri, olika tempel, Tanah Lot. Ja hela Bali är sevärt!
15 juli 2009 22:04
Skriv in Bali i sökrutan så får du många tips av medlemmar som varit på Bali
Av Miira
16 juli 2009 16:32
Ja, Denpasar är Balis flygplats. Ett tips kan vara att ta sig till Bangkok där man alltid kan ta sig hyffsat biligt från Sverige och sen flyga inom Asien med lågprisbolaget AirAsia. http://www.airasia.com/
Det är som Asien Ryan Air, jag hittade biljetter från Bangkok till Bali för några hundralappar tur och retur!
Lycka till och ha en trevlig resa – Indonesien är mitt favoritland i Sydostasien! :)

//Miira
Av Vigren
20 juli 2009 21:39
Tack för alla svar!!
bokat nu och flyger via bangkok med thai hela vägen..
Vi funderar att bo i kuta ska vara ok??men verkar som den stranden ganska lång för alla hotel runt om står det "ligger nära kuta?"
vi tänkte även boka några nätter på delfinhotellet vid lovina där som ska ha delfiner i sin pool????någon som varit där??
tänkte åka runt lite på en 3 olika hotel och platser på bali??
Av Vigren
20 juli 2009 22:51
HUR ÄRDET MED VISUM RÄCKER DET ANSÖKA KOMMER NER..ELLER KAN MAN GÖRA DET HÄR IFRÅN??HUR GÖR MAN???
OM MAN VILL ÅKA NÅN Ö NÄRA BALI SOM INTE ÄR FÖR DYRT OCH INTE TAR SÅ LÅNG TID VAR SKA MAN ÅKA DÅ???LOMBOK...GILI?????
TACKSAM FÖR SVAR
Av Peter62
20 juli 2009 22:52
reser dit slutet av Aug . ska bo på Kuta beach .kan säga hur det var när jag kommer hem :)

mvh Peter
Av Peter62
20 juli 2009 22:55
Citerat från vigren:
HUR ÄRDET MED VISUM RÄCKER DET ANSÖKA KOMMER NER..ELLER KAN MAN GÖRA DET HÄR IFRÅN??HUR GÖR MAN???
OM MAN VILL ÅKA NÅN Ö NÄRA BALI SOM INTE ÄR FÖR DYRT OCH INTE TAR SÅ LÅNG TID VAR SKA MAN ÅKA DÅ???LOMBOK...GILI?????
TACKSAM FÖR SVAR
enligt ving som jag åker med så erhålles visum på plats..

mvh Peter
Av Maria
21 juli 2009 09:10
Citerat från vigren:
HUR ÄRDET MED VISUM RÄCKER DET ANSÖKA KOMMER NER..ELLER KAN MAN GÖRA DET HÄR IFRÅN??HUR GÖR MAN???
OM MAN VILL ÅKA NÅN Ö NÄRA BALI SOM INTE ÄR FÖR DYRT OCH INTE TAR SÅ LÅNG TID VAR SKA MAN ÅKA DÅ???LOMBOK...GILI?????
TACKSAM FÖR SVAR
Hej Vigren!

Är du svensk medborgare och har svenskt pass får du automatiskt turistvisum för 30 dagar vid inresa. Ska du vistas i Indonesien mer än 30 dagar ansöker du om visum här i Sverige som gäller i 60 dagar. Kom i håg att visumet gäller i 90 dagar från utfärdandet, dvs. att du måste resa in i Indonesien inom 90 dagar – annars blir visumet ogiltigt.

Personligen tycker jag att både Lombok och Giliöarna är jättefina! Glöm inte heller att Bali är en stor ö som har mycket att erbjuda förutom just Kuta Beach! :)

Med vänliga hälsningar
Maria
Av Loost
21 juli 2009 11:16
Kuta beach har underbara solnedgångar! Bra val.

Har inte varit på Giliöarna på 17 år, men då var det små paradisöar med sand, bungalower vid vattenbrynet och häst o vagn (eller var det åsna?) för att ta sig runt. Det ryktades redan då om ett stort japanskt hotellbygge på största ön Trawangan. Lung o ro o underbar snorkling 5 m från stranden på Gili Air (har jag för mig att det var, vi var på Trawangan och Air). Var som att ligga i ett akvarium, bästa snorklingen nå'nsin för mig! Men som sagt, det var 17 år sen...

Finns vulkaner att bestiga på Bali. Vid en lite off underbar strand i hamnstaden Padangbai (där färjorna till Lombok går) finns havssköldpaddor. Ubud med allt sitt hantverk är väl värt att besöka.

Ha en härlig vistelse på Bali!