Baiyoki sky hotell bangkok

Av Ardnaz
3 apr. 2013 20:30
Visningar: 730
Hej! Har bokat detta hotell i Bangkok i början av december...börjar ångra mig lite då agodas medlemmar lämnat kommentarer som inte alltid är så bra, verkar vara väldigt slitet hotell med otroliga hissköer.. Så om någon här varit på detta hotell snälla lämna mig en kommentar kring ert besök på Baiyoki sky hotell

Vänliga hälsningar Zandra
3 apr. 2013 22:08
Hej! Vi har bott två gånger på Baiyoke Sky Hotel(2010 och 2012). Hotellet är lite slitet, men har stora rum och vi har alltid upplevt bra service där. Bra utsikt om man bor högt upp. Stort hotell, mkt människor, stor och god frukostbuffé. Poolen är väl sådär. Pratunam marknaden ligger precis utanför och man kan åka hotellets minibussar til Siam Paragon flera gånger om dagen.
3 apr. 2013 22:22
Hej
Vi bodde på Baiyoki sky hotel 2009 och var mycket nöjda- en häftig upplevelse att bo på 57 våningen
Vi var också där i december, mycket folk men upplevde inga problem med hissköer
Ps! tänk på att det finns mer än ett Baiyoki hotell men vi bodde på Baiyoki SKY!
4 apr. 2013 11:25
Har bara ätit på detta hotell på 82:dra våningen, en häftig upplevelse och mycket god mat.
Av Ardnaz
4 apr. 2013 12:27
Hej och tack för era svar! Baiyoki sky är det hotell jag pratar om och vi har bokat en svit högst upp/ Zandra
Av Jennysj
6 apr. 2013 18:42
Vi bodde där en vecka 2010, och jag kommer inte ihåg att det var något negativt med hotellet. Åk upp till taket och kolla utsikten!
7 apr. 2013 10:22
Jag skulle boka nåt annat!! Fult, tråkigt område, tråkiga restauranger!! Skybaren är ett skämt & ser ut som ett schabbigt 80-tals disco. Poolen tråkig med riktigt kallt vatten. Vi hade själv höga förväntningar på hotellet & blev otroligt besvikna.

Vi ska bo på ett hotell i veckan som kommer "Eastin Grand Hotel Sathorn Bangkok" vi har visserligen inte bott där men kan ju vara värt att kolla upp, recensionerna är bra!

Lycka till!
7 apr. 2013 10:55
Och jag bara älskar myllret i Pratunam-området där Bayoke ligger! Men det ligger ju inte jättenära skytrain t.ex.. har ingen erfarenhet av hotellet dock...
Av Ardnaz
7 apr. 2013 22:39
Som sagt vi har ju redan bokat och vi kommer nog låta det vara...det kostade ju inte en förmögenhet och sen ligger det rätt bra till med marknaden nedanför och frukosten ska ju vara bra så vi får testa och se..d bara två nätter det handlar om. Tack för alla svaren och lycka till på era framtida resor :)
Av Sayang
13 apr. 2013 11:35
Har provat lite olika hotell av dom ovan nämda och
skulle alla dar i veckan välja Centara grand at central world
om ni är ute efter ett högt hotell med skybar och bra läge.
Deras takbar Red Sky på våning 55 är hur mysig som helst.
Likaså poolen på våning 23 och mkt bra resturang på våning 51.
Av Jahlvik
13 apr. 2013 12:58
Det som är jobbigt med hissarna är alla som ska till den roterande utsiktsplatsen på 83an också står och köar till samma hissar som de som bor på hotellet. Man får alltså inget företräde utan får vackert stå och köa. Det tar däremot inte såå långt tid. Frukosten är otrolig.
Av Ardnaz
27 aug. 2013 18:21
Vi har nu avbokat detta hotell och istället valde vi ett som heter Chatrium residence sathong bangkok och vi får hoppas att det är så bra som det ser ut att vara....d ska nog duga i två nätter ;)
Av Vmalm1
28 aug. 2013 06:38
Oj vad otroligt negativa alla var då! Bodde på hotellet 4 nätter i Januari och det var nog det bästa hotellet för mig.i Thailand. För det första: Huset är thailands högsta. Du kan omöjligt tappa bort ditt hotell. För det andra med dom otroligt "jobbiga" hissarna. Dom har först tre hissar från markplan upp till entren. Därifrån har de 6 hissar till rummen. Sen har de ytterligare hissar som går allra högst upp. På utkiksplatsen var det inte alls mycket folk. Plus att alla hissar går otroligt fort! Så skärpning med allt turist gnäll!! :) bara för man får vänta ett litet tag. Synd att du avbokade! Var nöjd under min tid där!
Av Marilcj
28 aug. 2013 07:19
Håller m Vmalm där, hissar i överflöd och hittade inga fel, Vi var ändå där precis innan jul när det är gott om folk!
Däremot har vi både före de och efter valt att bo mer ner mot Siam, mycket pga närheten till Skytrain men även för att bo billigare men bra och lägga pengarna på annat än boende