Bad vid Venedig eller norra Italien

Av Jeinel
17 juni 2019 23:10
Visningar: 277
I sommar blir det Italien för oss har vi tänkt (2 vuxna, en 10-åring och en 12-åring). Vi funderar på tågluff men just nu lutar det åt bilsemester.

Söker tips på badorter i närheten av Venedig. Det behöver finnas restauranger och lite shopping och en fin strand. Boendet måste ha pool. Vi har tittat på Caorle, men också på Gardasjön. Öppna för alla förslag! Tacksam för tips och erfarenheter!
Av Marcoe
18 juni 2019 11:05
Vad sägs om Grado? Det är trevligt, ganska nära venedig och dessutom mycket annat att göra i närheten!
18 juni 2019 20:43
Eller så bor ni bara på Lido - bästa stället för en Venedigsemester enligt mig, och en bra badstrand också.
Av Fylke74
18 juni 2019 21:53
Kan rekommendera Gardasjön pga att där är väldigt vackert. Dessvärre inte koll på boende.
18 juni 2019 22:10
Jag har varit i Garda nyligen och tyckte det var toppen! Bodde på Pratone apartments, enkelt men bra och prisvärt! Det fanns ett trevligt poolområde, fem minuters promenad till stranden och 15 minuters promenad till Garda stad där det finns restauranger och några butiker! :)
Av Jeinel
19 juni 2019 11:12
Citerat från Lillaannaj:
Eller så bor ni bara på Lido - bästa stället för en Venedigsemester enligt mig, och en bra badstrand också.
Tack för ditt förslag! Menar du lido de Jesolo eller ön Lido?
Av Jeinel
19 juni 2019 11:13
Citerat från Marco_hecimovic:
Vad sägs om Grado? Det är trevligt, ganska nära venedig och dessutom mycket annat att göra i närheten!
Tack! Hur ät stranden i Grado?
Av Jeinel
19 juni 2019 11:13
Citerat från Fylke74:
Kan rekommendera Gardasjön pga att där är väldigt vackert. Dessvärre inte koll på boende.
Tack!
Av Jeinel
19 juni 2019 11:13
Citerat från Louiseeeee:
Jag har varit i Garda nyligen och tyckte det var toppen! Bodde på Pratone apartments, enkelt men bra och prisvärt! Det fanns ett trevligt poolområde, fem minuters promenad till stranden och 15 minuters promenad till Garda stad där det finns restauranger och några butiker! :)
Tack!
Av Marcoe
19 juni 2019 14:38
Citerat från Jeinel:
Citerat från Marco_hecimovic:
Vad sägs om Grado? Det är trevligt, ganska nära venedig och dessutom mycket annat att göra i närheten!
Tack! Hur ät stranden i Grado?
Den är riktigt fin. Googla på bilder så ser du hur det ser ut!
19 juni 2019 15:03
Jag menar Lidoön. Därifrån har man ju jättebra kommunikationer till resten av Venedig. Supersmidigt att ta båten överallt.
20 juni 2019 16:11
Skulle rekommendera Lido di Jesolo. Nästan 15 km strand och lika lång gågata, som stängs för trafik kl 20. Mängder av affärer och barer/glasscafeer. Har varit där i 30 år och alla barn älskar det!!👍
Av Venti
21 juni 2019 18:50
Garda är kanon, där har man allt. Från bad, små sevärdiga orter runt sjön och bra utbud av restauranger.
Kan rekommendera ett besök på "Da Oreste" i Lazise...gudomlig mat.