Backpackea hösten 2022

Av Emmaa03
6 feb. 2022 14:27 (redigerad)
Visningar: 344
Hej,

Jag är sugen på att åka iväg och resa under en lite längre tid, exakt när spelar egentligen inte så stor roll. Jag är väldigt sugen på att åka till Costa rica och surfa. Kan även tänka mig att resa runt i USA, Sydamerika, Hawaii etc. Är helt klart öppen för annat också, resa runt i Asien bland annat.

Jag hade tyckt det var jättekul att resa med någon jämnårig med mig. Jag är 26, snart 27 år gammal. Drömmen hade ju varit att dra ihop ett tjejgäng och sticka iväg! Jobbar i dagsläget med revision, är väldigt social och älskar att träffa nya människor. Tycker även om att upptäcka, vandra, äventyra och vara aktiv. Sen älskar jag att festa så reser gärna med någon som tycker om att dra ut haha!

Låter det kul? Kontakta gärna mig så kan vi snacka vidare!
14 feb. 2022 11:00
Heej Emma!
Jag är tyvärr inte jämnårig men det känns som mycket annat stämmer överens med vad jag själv vill få ut av mitt resande. Jag är själv också väldigt sugen på att komma iväg en längre tur men har inte heller siktet på något speciellt ställe. Har även jag gått i tankarna om att åka på en surfingresa. Är definitivt öppen för förslag, Hawaii hade ju varit drömmen.
Vore kul att pratas vidare om det låter intressant. Jag är 21 men fyller 22 i maj och pluggar för tillfället men är extremt sugen på en paus från detta.
Bästa Hälsningar Emma
21 feb. 2022 13:44
Hej Emma!

Jag är också sugen på att resa ungefär till samma ställen som du är i höst. Särskilt USA och Sydamerika är av intresse men är även öppen för annat. Hur länge har du tänkt vara iväg isåfall?

Jag är 23 år, fyller 24 i år och arbetar för tillfället som controller. Är också väldigt social av mig och tycker det är jätteroligt att träffa nya människor. I övrigt tycker jag att det verkar som att vi har liknande intressen gällande vad vi vill få ut från resandet. Hade varit kul att få kontakt om det låter intressant.

Mvh Elin
22 feb. 2022 22:25
Hej Emma,

Är med inne på att dra iväg till nästa höst/vinter 2022 när man förhoppningvis kan resa fritt igen.
Är en öppen, sprallig tjej som älskar äventyr och adrenalin.
Hawaii och surf låter som en kanon kombo!

Har länge velat komma iväg men nu när jag är singel känner jag verkligen att det är dags att göra en långresan.
Är 30 så vet inte vad du anser är jämngammalt men hade lätt hoppat på denna rutten.

Hoppas vi kan höras av, ha det fint så länge.
// Kim
Av Mazzim
23 feb. 2022 11:36
Hej Emma!

Jag har själv liknande drömmar och planer kring sydamerika, samt kollat in lite på USA också. Hade också tänkt att dra nu mot hösten 2022, blir 23 nu i maj och jobbar för tillfället på en vårdcentral där mitt vikariat går ut i augusti, hade varit as nice att kanske bolla lite ideer tsm och förhoppningsvis planera något ihop! Är väldigt spontan av mig och alltid öppen för förslag. Hör jätte gärna av dig 🥰
Av Malinjj
1 mars 2022 15:16 (redigerad)
Hej, slänger in ett svar här så jag inte missar något i tråden om det skrivs mer! :) Jag är 26 , precis färdigpluggad och nu efter corona har det börjat rycka i resenerverna igen för min del. Är sugen på en bra kombo av fest och äventyr till hösten! Reste framförallt i Australien och Nya Zealand förra gången och känner faktiskt att jag missade Asien lite. Verkar som att det finns mycket att uppleva där, bra mat och att man får mycket resa för pengarna. Sydamerika låter dock väldigt spännande också, har inte hört så mycket om det men surfa är ju roligt och finns säkert många naturupplevelser också. Vandra till Machu Picchu hade varit häftigt! :)
4 apr. 2022 21:09
Hej!
Jag är 23 år men känner också igenom mig i det du är ute efter, känner du för Asien är jag på! är inne på Filippinerna, Vietnam och Australien, med mera. kanske Kina och japan eller taiwan! Hör av dig om det låter intressant! :)
6 apr. 2022 11:52
Hej Emma! Jag har länge velat att åka på en drömresa men inte blivit av. Jag är 26 år och bor i Finland. Jag har flera gånger varit i Asien/indonesien och älskar det. Jag är öppen för det mesta men god mat, fest, strandhäng och roliga upplevelser vore skoj! 2017 hittade jag också en resekompis på denna hemsida och vi åkte till Bali 3 veckor, det var super nice!

Hör av dig på instagram @mirandamariaa om du är intresserad så kan vi prata mera :)
19 apr. 2022 11:30
Hej! Jag planerar för att åka och resa en lite längre period under september/oktober. Först i Usa och sen eventuellt Sydamerika. Jag är 33 år och gillar storslagen natur, äventyr och genuina ställen men också storstad, restaurang- och nattliv. Så högt och lågt med variation helt enkelt. Letar främst efter en reskompis, alternativt någon som vill ta följe en bit på vägen.
20 apr. 2022 10:39 (redigerad)
Hej !
jag har nyligen skrivit en ny diskussion om en resekompis i sen höst/vinter till Sydamerika även sugen på Hawaii kanske Mexiko , öppen för förslag!

Jag är 25 år och tycker om att träffa nya människor och vara social! Är väl ute efter samma saker som att upptäcka och även fest!

Hoppas vi kan höras! :)
@matildaandrsson på Instagram om det skulle vara lättare att kontakta!

Mvh Matilda