Backpacka med mig i Asien med start i September och 4-5 månader framåt

Av Saratt
23 jan. 2018 20:02
Visningar: 440
Jag heter Sara och är 26 år gammal. Min anställning går ut i slutet av augusti 2018 och då hade jag tänkt att passa på att ge mig iväg på en långresa innan nästa jobb. Jag har tänkt mig att vara borta runt 4-5 månader. Planen är att utgå från Bangkok och sedan resa vidare i Asien. Jag har rest ganska mycket i Asien tidigare. Kan också tänka mig att kombinera Asien med andra ställen t.ex. USA, Australien eller Sydamerika. Sol, bad, dyk, äventyr, kultur, fest m.m. Jag vill gärna se och göra så mycket som möjligt men också bara ligga på stranden och ta det lugnt. Finns det någon annan i min ålder som har liknande planer? Du får gärna bo i Göteborgsområdet så vi kan ses innan och planera drömresan tillsammans, alternativt i Stockholm då jag åker dit ganska ofta.
Av Idabohl
29 jan. 2018 22:22
Hej Sara! Jag är i liknande resetankar som du! Härligt att jag inte är den enda som planerar långt i förväg. Bor i Stockholm och tanken är en rejäl långresa innan jag tar tag i mitt liv och börjar plugga. Lägg till mig på fb om du vill, Ida Bohlin heter jag!
Medlemmen har tagit bort svaret
30 jan. 2018 09:44 (redigerad)
Hallå!! :=)

Jag planerar också att packa väskan till hösten. Har hittills funderat mest på sydostasien men jag är helt klart öppen för andra förslag. Jag bor i Halmstad, ca 1 timmes tågresa från Göteborg så skulle resan bli aktuell så har jag inga problem att ta mig dit. :=)

Hör gärna av dig!

Maja Hafström på facebook.
Medlemmen har tagit bort svaret
4 feb. 2018 01:12 (redigerad)
Jag skulle också vara intresserad! Har dock tänkt åka något senare än augusti/september men kanske kan möta upp er på vägen i så fall. Jag bor i Trollhättan så kan träffas och planera om det skulle vara så. :)
7 feb. 2018 22:03
Hej! Är i precis samma sits, min anställning går ut i sommar och tänkte passa på att åka iväg. Bor nära Göteborg och tar gärna en fika och spånar på idéer. Skriv gärna till mig på Facebook, maja Ekbladh :)
7 feb. 2018 23:40
Hej!
Jag har samma planer som dig! Vill resa i Asien, Australien och runt omkring där :) vill precis som du uppleva så mycket som möjligt när man väl är där! Surfa, dyka, uppleva kulturerna osv. Jag bor i Borås, går ju snabbt till Göteborg här ifrån!
8 feb. 2018 20:58
Hej, även jag är sugen på att komma iväg på en längre resa i höst! Är öppen för förslag men är ganska sugen på Asien eller Australien och vill upptäcka nya platser, sola, bada och bara leva livet och ha det härligt :) Bor i Halmstad så jag har nära till Göteborg också.
Av Zodi
17 feb. 2018 22:17
Tjohej! :)

Jag är också intresserad av att komma iväg på en lite längre resa till hösten/vintern, kanske även lite in på våren.
Öppen för det mesta. Men nog mest sugen på Japan, Korea, Vietnam, Sydamerika, NZ, USA västkust å så just nu men upplever gärna mer/annat i Asien också.

Mest rest i Europa och lite östkust USA bara än så länge. Bor också i Göteborg!
28 feb. 2018 16:33
Hej (:
Jag heter Malin och har liknande planer som flera här. Jag har bott i Malmö och Dublin sedan 2014 men kommer säga upp mig till sommaren och flytta tillbaka till Göteborg. Men innan jag hittar nytt boende och jobb där så tänkte jag passa på att åka ut på långresa och jag är främst intresserad av Syd och Centralamerika samt Sydostasien :D
Just Syd och Centralamerika är ju inte superbra i sommar så tänkte antingen köra lite i Asien först alt vänta till September med avresa.
Träffar gärna någon annan att resa med och jag är i Göteborg flera gånger i månaden så ses gärna på en fika!