Backpack-väska?!

Av Elinan
12 okt. 2007 13:10
Visningar: 7355
vart kan man köpa en bra backpack-väska? Jag ska vara ute och resa i ca 1 månad och vill ha en bra väska.. =)
12 okt. 2007 19:09
Halloj!
Lättast är att gå in på Stadium eller någon annan sportaffär... tänk på att köpa en väska som man kan öppna hela framsidan på så den inte fungerar som en påse så du måste packa upp hela väskan så fort du ska ta fram något. En annan grej att tänka på är att köpa ett regnskydd eller en flight bag. Se till att HELA väskan täcks av skyddet. Reser man runt mycket ligger väskan oftast på taket på en bil el dylikt och regnar det blir allt blött... Haglöfs gör bra väskor, kan vara bra att lägga ner en slant om man reser mycket med sin backpack :)
Lycka till med köpet!

Karin
Av Elinan
13 okt. 2007 15:22
åh, tack så jättemycket för tipsen! :D
Av Elinan
17 okt. 2007 14:02
Jag har läst ditt inlägg Danne.. Jätebra info! kollade även igenom din packningslista, där jag fick lite tips! =)
Av Emmaf
18 okt. 2007 12:51
Håller med karinsam, gå in i en sportbutik och snacka med personalen och prova och gå runt. Köpa väska är lite som att handla dojjor. Själv har jag en darlingväska som följt med mig runt om i världen och det är bara en detalj som jag stör mig på. Den går bara att öppna i toppen och botten. Köp en väska som går att öppna som en lång tunga. Dragkedjorna är på sidan runt om och ligger väskan på golvet kan locket "fällas upp". Hoppas du förstår vad jag menar. Detta kommer gör packningsletandet oändligt mer praktiskt. =)

Ha en bra trip!
Av Marie_s
18 okt. 2007 14:10
Jag köpte min hos Vagabond. Köpte till en s.k. Flybag på Stadium som skyddar ryggsäcken och alla remmar när man flyger. Dessutom kan man trycka ned lite extra där på vägen hem när allt inte ryms i själva väskan.