B&B i södra England

Av Jetman
2 maj 2013 22:04
Visningar: 6387
Hej.
Söker lite tips om bra Bed and breakfast.
Ska bila runt södra England en vecka i sommar juli/augusti.
Av Desires
3 maj 2013 23:34
Hej!
Vi bilade runt i södra England (mestadels i Cornwall) - det var verkligen härligt! Såg många pittoreska städer och byar, bodde på trevliga och personliga B&B, i skön blomstrande miljö med läckra stränder och fina vandringsleder.
Några B&B vi bodde på var
www.carlillguesthouse.co.uk i St Ives, trevligt boende nära den charmiga staden StIves, vi hade ett rum med fönster mot hustaken och stranden vid byn,
Mousehole: Cornish Range (www.cornischrange.co.uk)
Även puben i byn, Ship Inn, driver ett B&B, det såg också trevligt ut och ligger precis vid hamnen, havsutsikt där förmodar jag. (www.shipmousehole.co.uk)
Sista natten bodde vi på ett väldigt charmigt farm house, 35 min bilväg från Heathrow. Det hette www.hoddsfarm.co.uk/, mycket trevligt bemötande och en bra pub med jättegod mat på promenadhåll.

Vill ni se foton och få mer Cornwall-tips http://www.desires.se/#post132
Av Jetman
7 maj 2013 10:33
Hej.

Stort tack för tipsen.
Bara att välja ut godbitarna :-)

Någon som har flugit med EasyJet och vet lite om dem.?

Tacksam för alla tips :)
8 maj 2013 14:13
Mitt absolut bästa tips är Lewis B&B i Tintagel!

http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g186245-d1821874-Reviews-Lewis_s_Bed_and_Breakfast-Tintagel_Cornwall_England.html

Det ligger inte långt från Padstow, Post Isaac mfl fina städer i Cornwall. Vi skulle egentligen endast stanna 1 natt men bestämde oss spontant för att stanna 1 vecka istället. Sällan varit med om en sådan omtänksam, serviceinriktad värd, rummen och rena och mysiga. Vi borde i ett rum med balkong och lite havsutsikt (en glimt fick man iaf), betalade ca 65-70 Pund/ natt om jag minns rätt. God frukost!

Sedan vi råkande hamna där av en slump under en roadtrip i Cornwall för 4 år sedan har jag rekommenderad till vänner och kollegor...och alla har varit lika nöjda.