Azorerna

Av Lewend
15 sep. 2013 20:06
Visningar: 1394
Hejär det någon som varit på Azorerna i slutet av oktober i början på november, är nyfiken på klimatet där då. Tar emot alla tips om Azorerna.
MVH Katarina
Av Sierra
15 sep. 2013 20:15
Jag har varit på ön Terceira på Azorerna några gånger, även under oktober och du kan förvänta dig ca +20 på dagen och några grader svalare nattetid. Det är alltid ganska fuktig luft varför öarna är väldigt gröna. Det kommer några skurar då och då, dock inte varje dag.

God mat och trevliga människor....åtminstone på Terceira som inte är turistön.
Av Desires
15 sep. 2013 22:46
Ser att du fått bra svar av Sierra ang klimatet.

Lite andra tips kan du få av mig, som var på Azorerna, i Ponta Delgada i juli för många år sedan. Det jag uppskattade mest med resan var de vackra vyerna, grönskan och blommorna, och fina vandringar i den miljön. Tyckte Azorerna var som att komma tillbaka till en svunnen tid, särskilt när man kom ut på landsbygden, väldigt annorlunda semestermål. Där kunde man se bönder som fraktade mjölken till häst...charmigt!

Se de omtalade tvillingsjöarna "Sete Cidades", när vi var där var det inte klart väder, men vackert ändå. Lagoa Verde och Caldeiras vattenfall med tropisk grönska och bad i 35-gradigt vatten var mysigt. Nordeste var en trevlig stad. Hyr bil och res runt så får ni ut det bästa av Azorerna. Vi åkte inte till någon av de andra öarna intill, men det ska man nog göra om man har tid och möjlighet, har jag förstått!
Mer tips o foton kan du se på mitt inlägg här http://www.desires.se/#post79
Av Palema
21 okt. 2013 09:50
Jag har inte varit där i oktober så vet inget om klimatet då. Däremot var jag där nu i år i månadsskiftet augusti/september och det var en av de bästa resorna jag gjort! Vi var endast på Sao Miguel, bodde bra i Ponta Delgada (på Hotel Royal Garden) och hade hyrbil hela tiden och åkte runt hela ön. Vi har funderat efteråt men vi kan faktiskt inte komma på något som inte var bra. Ljummet och skönt väder, sol ibland, moln ibland och en kort regnskur. Fantastikt god mat, både kött och fisk. Trevliga människor och ett plus var att alla och då menar jag alla, pratade engelska. Såå vackert överallt, vidunderlig utsikt! Vi spelade golf, båda banorna var fina och nästan folktomma så man gick i sin egen takt. Vi var ute på havet och tittade på mängder av delfiner, tyvärr fick vi inte se någon val men det tar vi nästa gång! Och som extra bonus var där väldigt billigt att leva.