Ayia Napa eller Fig Tree Bay?

Av Moniza
22 juli 2013 10:05
Visningar: 7893
Tänkte boka en resa till Cypern i slutet på oktober. Vad jag förstått är festandet över i Ayia Napa så sent på säsongen. Kan inte bestämma mig för vilken av orterna jag ska boka. Är dom likvärdiga. Någon som kan jämföra orterna när partysäsongen är över?
23 juli 2013 22:08
Jag föredrar Figgan, där det är lugnare och trevligare. Bra bad, restauranger och lätt att med buss ta sig till andra orter på ön.
19 maj 2014 19:29
Jag har inte varit i Fig tree bay så kan inte hjälpa dig om hur det är där. Men vi var i Ayia Napa i juni förra året och gillade det verkligen. Vi var inte där för att festa utan bara ta de lugnt, sola & bada. Men visst fanns det en del fest, däremot stördes vi inte av det då det låg lite mer avskilt. I centrum fanns de mycket souvenir butiker, restauranger ett litet tivoli och annat kul att göra.

Stränderna är också väldigt fina. I Ayia Napa har du t. ex. Nissi beach och Grecian Bay med kristallklart vatten och olika vattensporter.

Hoppas de varit till någon hjälp :)
19 maj 2014 20:30
Hej, har varit i bägge orterna och om jag skulle åka dit igen så skulle jag välja Agia Napa. Vi tycker att stränderna är bättre och utbudet av restauranger och butiker likaså. Vill man inte bo mitt i smeten finns ju vackra Nissi beach. Vad du än väljer så är det fina ställen. Trevlig resa!