Australien och priser

Av Emmsan
9 jan. 2007 14:01
Visningar: 1840
Jag är väldigt sugen på Australien men har inte hittat något ställe som säljer paketresor. Vad kostar det att åka och hotell?? Vill vara där ett bra tag då det är mycket jag vill se, Ayers Rock, Sidney, Adilade, Melbourne med mera. Några tips på resebolag och prisexempel?
Vad kostar det föresten att bo och köpa grejer där? Om man gämför med sveriges priser.

MVH
Emma
Av Babbo
9 jan. 2007 17:32
Vad det kostar beror ju på så mycket men billigaste flygbiljett ligger nog på 8.500. Rundresor från 20.000.
Två resebyråer som kan hjälpa dig är MyPlanet eller Kilroy.
Australien är något billigare än Sverige.
Av Maddeck
9 jan. 2007 17:37
hej
vi var i Australien 2002, och vi bokade vår resa med tour pacific. Suveränt, för vi ville ha alla flyg förbokade + att vi fick med en tur till Ayers rock på hemvägen. Vi började på östkusten på ett ställe som heter Magnetic island, sen flög vi till Brisbane. Där var vi i Surfers paradise ett par dagar sen flög vi vidare till sydney och därefter till Melbourne. Där hälsade vi på en kompis som jobbade på en farm , och på hemvägen stannade vi till och tog en tur till Ayers rock. Så totalt 5 stopp, + 1 övernattning + guidad tur vid Ayers rock , jag tror vi betalade runt 13000:- pp
Vi var bara borta 3 veckor så vi ville ha alla våra boenden förbokade också, vi är sk lyxbackpackers!!
Vi bokade våra boenden genom hostelworld.com, superbra. Allt funkade kanon, inget strul någonstans, vi var 3 st av båda könen så vi bodde aldrig i sovsal, men kom undan relativt billigt iallafall. 3 veckor är kanske i kortaste laget, landet är ju så stort. Men vi hann se det mesta i turistväg och med bra planering så blev det
verkligen en super resa.
Men det finns hostel överallt så det är verkligen inte nödvändigt att boka hemifrån.
hoppas att du kommer iväg. Fråga gärna om du vill veta mer!
27 feb. 2007 21:56
Vi ska åka i sept med destination down under.
Vi har ju inte varit där ännu, men är supernöjda med servicen de tillhandahåller. De hjälper dig med det du vill ha hjälp med, paketresa, del av resa eller bara flyg. Konon trevliga!
3 feb. 2013 12:35
Citerat från maddeck:
hej
vi var i Australien 2002, och vi bokade vår resa med tour pacific. Suveränt, för vi ville ha alla flyg förbokade + att vi fick med en tur till Ayers rock på hemvägen. Vi började på östkusten på ett ställe som heter Magnetic island, sen flög vi till Brisbane. Där var vi i Surfers paradise ett par dagar sen flög vi vidare till sydney och därefter till Melbourne. Där hälsade vi på en kompis som jobbade på en farm , och på hemvägen stannade vi till och tog en tur till Ayers rock. Så totalt 5 stopp, + 1 övernattning + guidad tur vid Ayers rock , jag tror vi betalade runt 13000:- pp
Vi var bara borta 3 veckor så vi ville ha alla våra boenden förbokade också, vi är sk lyxbackpackers!!
Vi bokade våra boenden genom hostelworld.com, superbra. Allt funkade kanon, inget strul någonstans, vi var 3 st av båda könen så vi bodde aldrig i sovsal, men kom undan relativt billigt iallafall. 3 veckor är kanske i kortaste laget, landet är ju så stort. Men vi hann se det mesta i turistväg och med bra planering så blev det
verkligen en super resa.
Men det finns hostel överallt så det är verkligen inte nödvändigt att boka hemifrån.
hoppas att du kommer iväg. Fråga gärna om du vill veta mer!
Hej!
Hur hittade du jobbet på farmen? :)
är väldigt intresserad om du har några tips kring hur jag skulle kunna leta reda på något liknande?

tacksam för all hjälp!
Av Maddeck
3 feb. 2013 21:08
Hej,

Det var vår kompis som jobbade på farmen, så jag vet faktiskt inte riktigt. Men jag tror att han åkte genom nån typ av förmedling här hemma. Han var på samma farm i ett år.
Så tyvärr ingen bra info att dela med mig av.

Hoppas att du hittar nåt bra och kommer iväg!!