Australien & Nya Zeeland 2017!

12 okt. 2016 20:50
Visningar: 214
Hej alla! Planerar att resa ”down under” i januari och bli där i 3-4 månader. Vill uppleva allt som Australien och Nya Zeeland har att erbjuda! Testa på att surfa, se barriärrevet, festivaler/konserter (musikälskare här), uppleva kulturen, naturen och se övriga klassiska sevärdheter… Då ingen av mina vänner har möjlighet att följa med undrar jag om det finns någon/några här som går i samma tankar och vill hänga på? Allting blir ju så mycket roligare tillsammans!
Tanken är att börja i Sydney och jobba mig uppåt längs östkusten till Cairns, vill även till Alice Springs, Ayers Rock, Adelaide och Melbourne, kanske även ända bort till Perth? På Nya Zeeland har jag funderat på att hyra en husbil för att ta mig runt och utforska.
Tänker mig 2-3 mån i Australien och 1 mån på NZ. Har även funderat på att kanske stanna till en vecka på Fiji på vägen hem.
Detta är mina tankar nu men är självklart öppen för förslag! Om det låter intressant, hör av dig här eller på fb (Elise Richter i Östersund, jag borde vara lätt att hitta haha)
18 okt. 2016 18:55
Tja ! Jag landar i Auckland på nyårsafton. Ska hälsa på lite släkt där i några dagar och sen börja ta mig runt o se NZ.
Är också sugen på husbil/campervan där! Tänkte stanna i nz ca en månad och sen ta mig till Australien.
22 okt. 2016 21:54
Hallå där! Drömmen om Australien har funnits länge och är inne på ungefär samma planer som du. Har du bokat något ännu? Har du hittat någon att resa med än? :)