Australien eller Nya zeeland I höst eller vinter?

21 juni 2016 21:27
Visningar: 245
Hej!
Jag har länge haft en dröm om att åka till Australien eller till Nya Zeeland tyvärr så har det aldrig blivit av av olika anledningar. Jag söker nu en eller flera resekompisar gärna I min ålder som vill hänga med på hela eller I alla fall I början på resan.
Jag tänkte vara borta ungefär en månad och kan åka från oktober- början på december eller I januari.
Själva syftet är att Jag vill uppleva och se så mycket som möjligt, och inte festa så mycket, är flexibel och har inga direkta måsten om vart jag ska åka. Jag vill heller inte spendera för mycket där men ändå inte leva på nudlar varje dag.
Hör gärna av dig om du har liknande planer.
Mvh
26 juni 2016 21:56
Hej!
jag är i samma sits som du, alltid velat åka med livet kommit emellan, så nu har jag bestämt mig att i höst blir det Australien eller nya Zeeland. Tanken är väl att det blir obestämd tid, tills jag känner att jag har rest klart, och vill också snarare upptäcka och resa än att festa (även om jag inte är främmande för det heller). Är förtjust i området runt östkusten i Australien och har en långvarig dröm att besöka great barrier reef, men har egentligen inga direkta krav på vart jag vill!
Inte inne här så ofta men svara gärna till (Logga in för att se e-postadress) eller så heter jag linda dahlström, lund, på Facebook :)
26 juni 2016 21:56
Hej!
Jag har planer på att göra samma som du i höst, för mig funkar oktober bäst.
Vad vill du se och göra? Jag är också öppen för förslag men vill gärna åka någonstans där det finns möjlighet att dyka.
Av Adrift
26 juni 2016 22:59
Jag är sugen på att dra i Oktober. Skicka PM om du fortfarande går i resetankar.
Av Johan86
27 juni 2016 17:47
Jag följer gärna med! Jag är flexibel med resdatum med. Hör av dig om du vill veta mer!
3 juli 2016 11:51
Citerat från Knorberg:
Hej!
Jag har planer på att göra samma som du i höst, för mig funkar oktober bäst.
Vad vill du se och göra? Jag är också öppen för förslag men vill gärna åka någonstans där det finns möjlighet att dyka.
Jo dyka I barriärevet vill jag också göra eller snorkla iaf och vill helst se östkusten I Australien, var det bara Australien du ville till?
3 juli 2016 11:52
Citerat från Adrift:
Jag är sugen på att dra i Oktober. Skicka PM om du fortfarande går i resetankar.
Villu till Australien eller Nya Zeeland för jag hinner bara ett av de länderna, inte bestämt mig riktigt än vart exakt.
3 juli 2016 11:52
Citerat från Johan86:
Jag följer gärna med! Jag är flexibel med resdatum med. Hör av dig om du vill veta mer!
Hej va kul! vilka platser exakt vill du åka till?
Av Adrift
3 juli 2016 13:06
Citerat från Nissan90:
Citerat från Adrift:

Jag är sugen på att dra i Oktober. Skicka PM om du fortfarande går i resetankar.

Villu till Australien eller Nya Zeeland för jag hinner bara ett av de länderna, inte bestämt mig riktigt än vart exakt.
Just nu är jag mest sugen på Australien, alternativt Centralamerika, typ Costa Rica.
4 juli 2016 19:55
Låter precis som jag tänkt mig! Vara borta en månad och hinna äventyra upptäcka och leva! Skulle vilja åka efter nyår så januari februari nån gång!
4 juli 2016 20:14
Hej!
Jag överväger även jag att resa i höst och just nu är Nya Zeeland och Australien drömdestinationer, jag är öppen för alla vägar en resa kan ta - med målet att få se också uppleva härliga destinationer och möta trevliga människor. Jag är lättroad och hellre vaken på dagen än natten och tyckte därför att din beskrivning av resa lät mycket lockande!

https://m.facebook.com/hanna.johansen.505?ref=bookmarks (Om intreserad av att diskutera vidare)

Ha det!
5 juli 2016 11:19
Citerat från Nissan90:
Citerat från Knorberg:

Hej!
Jag har planer på att göra samma som du i höst, för mig funkar oktober bäst.
Vad vill du se och göra? Jag är också öppen för förslag men vill gärna åka någonstans där det finns möjlighet att dyka.

Visa merJo dyka I barriärevet vill jag också göra eller snorkla iaf och vill helst se östkusten I Australien, var det bara Australien du ville till?
Just nu är jag också mest inne på östkusten i Australien :) Hur långt har du kommit med dina planer?
5 juli 2016 16:06
Hej! Jag är en tjej på 20 år, ska ut och resa i september i Afrika sen vidare till Asien i 3 månader med en annan tjej som jag pratat med här på reseguiden, sen hade jag tänkt mig Australien och där har jag ingen att åka med... Hade tänkt mig hela östkusten och vara borta i ca 1 månad. Så det blir i början på januari isåfall då jag är i Australien. Du får gärna höra av dig till mig på Facebook så kan vi prata mer där😄 Heter Josefin Lövgren Almqvist där.
Instagram: josefinlovgren1
Av Ischa
10 juli 2016 07:36
Jag åker gärna med! När var hur? Måste komma bort ett tag!
Av Ischa
10 juli 2016 07:36
Har du bokat något än?

Citerat från Nissan90:
Hej!
Jag har länge haft en dröm om att åka till Australien eller till Nya Zeeland tyvärr så har det aldrig blivit av av olika anledningar. Jag söker nu en eller flera resekompisar gärna I min ålder som vill hänga med på hela eller I alla fall I början på resan.
Jag tänkte vara borta ungefär en månad och kan åka från oktober- början på december eller I januari.
Själva syftet är att Jag vill uppleva och se så mycket som möjligt, och inte festa så mycket, är flexibel och har inga direkta måsten om vart jag ska åka. Jag vill heller inte spendera för mycket där men ändå inte leva på nudlar varje dag.
Hör gärna av dig om du har liknande planer.
Mvh
16 juli 2016 09:07
Åh låter ungefär samma som mig! Vill åka oktober/november nån gång. Nya Zeeland eller Australien spelar egentligen ingen roll😄
Av Jg_90
17 juli 2016 22:55
Jag har tänk åka ner mellandagarna och Starta med Nyår i Sydney, sen har jag tänkt åka runt lite ev Nya Zeeland också, har tänkt att vara borta i ca 2 månader. Söker någon som är lite spontan och vill följa med 😊
7 aug. 2016 17:47
Jag åker till Australien (Sydney) själv i december och tänkte åka östkusten i januari 😃 hör av dig om du vill prata mer! Alice Hedin på Facebook