Australien 3 veckor i höst

18 feb. 2012 22:24
Visningar: 551
Hej!
Här finns en ungdomlig snart 50-åring som längtat till Australien i säkert 15 år. Till hösten tänkte jag ta tag i saken, men i min omgivning finns inte så många reslystna...
Jag vill åka från Sidney och norr ut, se allt möjligt och planen är att jag ska testa lite gränser, men jag vet inte hur mycket jag vågar:) Nu är det ju inte en evighet som ett halvår eller så, och jag är inte 23 heller, men de skulle va kul om nån vill haka på! Tänker inte lyxiga hotell eller exakt plan, utan ta det lite som det kommer.

Ålder är oviktigt, det är energin som räknas tycker jag!
21 feb. 2012 07:50
Hej Anneli!

Du får gärna följa med mig och min kompis, men vi planerar att åka i januari 2013.

//Vanessa
21 feb. 2012 19:49
Hej!
Tack för erbjudandet!

Vad har ni tänkt då? Jag har inga konkreta planer, men lite berg, lite regnskog och självklart snorkling, sol och bad.
Skulle egentligen åkt nu i februari, men fick av olika anledningar skjuta upp...

/Anneli
23 feb. 2012 11:57
Hej Anneli !

Har samma tankar som du sen länge och är runt 50. Tid att komma ut o se välden. Göra roliga saker o skratta mycket. Har inte kommit till skott än men hör gärna av dig.

Ha det bra.
//Rose-Marie
23 feb. 2012 13:20
Det låter precis i min smak. Skrattar också gärna och hittar på upptåg!
Kanske vi skulle höras av och spåna lite. Vart når jag dej?

Ha de gott du oxå!
Anneli
25 feb. 2012 19:46
Hej Anneli !

Sorry att höra av mig så sent ... var på kort semester. Jag finns i Göteborg och var finns du ?
Här är mitt mail: (Logga in för att se e-postadress)

Vill inte lämna för mycket privat info här.

Önskar dig en fin helg.
MvH
//Rose-Marie
1 mars 2012 07:09
Hej Anneli,

Måste kollar med dig ... fick du mitt mail med min telefon och e-mail adress ?

Har inte hörd från dig och hoppas allt är väl med dig.

MvH
//Rose-Marie
Av Helen69
3 mars 2012 21:27
Hej! Jag tycker att du ska absolut åka till Australien - mitt hemland ;) Jag kommer ifrån Perth och kan verkligen rekommendera västkusten som har mycket att erbjuda..men jag har också rest runt hela landet och har rest från Sydney upp till Cairns med min man (som är svensk). Om jag var du skulle jag börja med några dagar i Sydney - stannar på det stora YHA där och då får du massor av info. om bussar och sightseeing osv. Sydney är jättefin och det finns mycket att se- har du tid kan du boka en trip till Blue Mountains. Man kan köpa ett buss pass från Sydney till Carins - vi stannade i Coffs Harbour, Byron Bay, Gold Coast, Noosa, Hervey Bay - Fraser Island, Rockhampton - Great Keppel Island, Airlie Beach - Whitsundays Islands, Townsville - Magnetic Island & Cairns. Absolut bäst var en 3 dagars båt trip runt Whitsunday Islands. När du åka buss så finns det alltid "backpacker" (vandrahem) bussar som väntar för att hämta upp folk - de flesta vandrahem är av väldigt bra standard och kan hjälpa till med sightseeing turer och förslag på vad man kan göra. Man kan se mycket i 3 veckor.

Ett annat förslag är att flyga till Perth först och spendera 1 1/2 veckor - några dagar i Perth/Fremantle och sedan hyra bil och åka söder till Margaret River, Dunsborough, Busselton, Yallingup - finns allt där fina stränder, vingårdar, fin natur, osv. Från Perth kan man flyga till Sydney och spendera en vecka där - Sydney och Blue Mountains är fint. Man kan avsluta genom att flyga till Cairns och spendera 1 vecka där - bada, snorkla, åka till regnskogen.

Lycka till med planeringen!!
4 mars 2012 21:22
@Helen69 Jätte tack för ditt svar och alla goa tips. Mycket tacksam och hoppas att får återkomma md lite frågor ... ex: när är bästa tiden att besöka och vad är ett måste att ha med i bagaget till Australien ...

Ha det bra och än en gång ... TACK för all info och goda råd ...

MvH
//Rose-Marie
15 apr. 2012 21:29
Hej!
Intressanta inlägg, jag har också tänkt att se Australien och Nya Zeeland. Hur långt har du kommit i din planering?
Hälsn Annechar
16 apr. 2012 11:21
@Annechar Rolig att du vill vara med .... FYI ... Anneli och jag har inte kommit vidare so värst mycket ... vi har varit uptagna båda med olika saker ... men nu ska vi nog träffas snart och planera ... vi kan höra av oss till dig sen ... je mer goa tjejer desto bättre :o) ...

Ha en bra dag.

MvH
//Rose-Marie
16 apr. 2012 21:37
Ja, hör gärna av er! Min mailadress är (Logga in för att se e-postadress)!
Ha det gott! // Annechar
16 apr. 2012 22:27
Hej! Ursäkta mej, är inte så aktiv på datorn varje dag...
Jag har tänkt att åka i oktober och vara borta ca 3 veckor. Har en del tankar om vad jag vill göra, men inser att jag snart måste ta tag i det här och börja planera på allvar:)
Vart bor du? Vill du haka på när vi ses i Göteborg?
Jag tror att det är kul att resa flera!
17 apr. 2012 22:49
Hej igen!
Har ideér om hur jag vill resa, vad jag vill se o s v men är ändå flexibel. Har precis börjat nytt jobb och har inte riktigt koll på semester än. Om ni är på gång att träffas så gör det, sedan vore det intressant att höra mer om ert upplägg. så får jag stämma av hur mitt läge ser ut. Jag bor i Skövde. Se mitt mail i tidigare inlägg.
Vi hörs!
Annechar
1 maj 2012 11:39
Jag planerar att åka till främst östkusten av Australien, vara borta lite över en månad typ november 2012 till in på januari 2013...
jag har avancerat dykcert så vore nästan dåligt av mig att inte kolla in barriärreven :D
nån som ska resa runt typ då?
Av Lina88
8 juni 2012 21:16
Hej på er!
Härligt att så många vill åka till Australien och upptäcka nya platser.
Jag har också tänkt åka dit, blir förmodligen själv. Samma för mig som för alla andra, vännerna är inte så ressugna, eller så har de annat som håller dem kvar i Sverige.

Jag har också tänkt åka i November, har inte bokat biljett ännu dock.
Har tänkt stanna lite längre, både resa runt och jobba lite, men hade varit riktigt kul att möta upp lite olika härliga människor på vägen och hitta på något tillsammans kanske.

Vi hörs
/ Karolina
8 juni 2012 23:03
Hej! Vad kul! Jag ser ju att det finns några fler som jag, kan bli hur kul som helst!
Vi har setts nu, Rose-Marie o jag, o snart ska vi boka.
Problemet tycker jag är att begränsa sig o ändå uppleva så mycket
som möjligt. Man vill varken missa nåt el stressa:)
Vi kan väl hålla kontakten o se var o när vi kan ses!
Anneli
9 juni 2012 14:37
Hej
det där lät roligt och spännande, hur ser er plan ut på ett ungefär?
Kan oxå åka från oktober och framåt ! Fick inget direkt napp på min egen tråd angående resesällskap
i juli månad. mvh resemaja