att tänka på vid floridaresa

13 sep. 2019 10:55
Visningar: 96
vill bara ha tips på vad jag inte får glömma när vi åker till Florida om fem veckor.
Vi har
*fixat ESTA
*bokat bil m sån där access.
*bokat alla boenden
*kollat av passen

Vad behöver vi ha med för papper mm. Det mesta har man ju på mail o appar ( bokningsbekräftelser mm)

Är det ngt annat man inte får missa i packningsväg? Eladapter el liknanade?
Av Marcoe
13 sep. 2019 11:42
Det jag framförallt kommer att tänka på är att det är bra att ha returbiljetterna utskrivna ifall de frågar efter dem.
Dessutom att även ha godkännandet om ESTA utskrivet. Det ska egentligen inte behövas, men på en flygning från Colombia till Florida ville de inte släppa ombord oss om de inte kunde se det i utskriven form, även om de själva sade att de kunde se via sin dator att vi hade ESTA.
13 sep. 2019 11:48
Citerat från Marco_hecimovic:
Det jag framförallt kommer att tänka på är att det är bra att ha returbiljetterna utskrivna ifall de frågar efter dem.
Dessutom att även ha godkännandet om ESTA utskrivet. Det ska egentligen inte behövas, men på en flygning från Colombia till Florida ville de inte släppa ombord oss om de inte kunde se det i utskriven form, även om de själva sade att de kunde se via sin dator att vi hade ESTA.
Tack! Då ska vi skriva ut allt vi har och lägga i en plastficka. Lika bra att göra det så man har det ifall.
Av Birgere
13 sep. 2019 12:00
Förgreningsdosa plus en adapter för amerikanska eluttag.
Checka in ett dygn innan avresa.
16 sep. 2019 08:39
Citerat från Birgere:
Förgreningsdosa plus en adapter för amerikanska eluttag.
Checka in ett dygn innan avresa.
TACK!
17 sep. 2019 16:37
Om ni hyr bil, se till att få med alla nödvändiga dokument. Det får ni av hyrbilsfirman. De brukar visserligen vara proffsiga. MEN stäm av. Sen så ska ert Svenska körkort vara giltigt under hela resan och gärna ett halvår framåt. Körkortet ska vara i fint skick och inga böjningar eller halvt avbrutet. Sen uppskattas inte om man på passet tex är mörkhårig och på körkortet är blond.