Argassi

Av Sphn
17 feb. 2013 19:15
Visningar: 1658
Hej! Jag och 3 tjejkompisar (20årsåldern) ska åka till Argassi i sommar och bo på Dora apartments.

Någon som varit där och vill ge lite tips? Bra badställen, aktiviteter, restauranger?
Av Mrkala
27 feb. 2013 21:42
hej
restauranger finns det gott om.
dåligt uteliv, röjjet hittar ni i laganas.
stranden i argassi är inget vidare, men hyr vespor och åk till fina stränder på vassiliko halvön, ganska nära dit.
Av Annoula
3 mars 2013 18:08
Hej,
Vi var i Argassi september 2011 och bodde då på trevliga Diana Palace, tyvärr, just för er fråga, så hade vi All Inclusive. Men när jag bodde i Argassi så åt jag rätt ofta på "The Green Frog" som finns kvar men nere på huvudgatan. Inte direkt grekiskt, men gott. Annars har ni restaurant Edem, som ligger undanskymt ovanför huvudgatan på en liten väg. Jättemysigt! Tar ni taxi in till Laganas för att gå ut, stanna i Kalamaki (bestäm med chauffören så kan han hämta er senare, eller be restaurangen ringa radiotaxi) och ät middag på Dennis taverna i Kalamaki - Michaelos.

Det går en daglig gratisbuss till St Nicholas stranden, ta den och njut ute på Vassilikos. Har ni körkort kan ni hyra bil eller vespa, det är jättevackert ute på Vassilkos, men kör försiktigt. Alla mina bartips är tyvärr urgamla, så hoppar över dem. Har så kul!