"Årets resekamrat" har utsetts

Av Fdp
9 mars 2009 14:22
Visningar: 1195
Som de flesta kunnat notera ändrade RG principerna för nominering till turistinspiratörspriset i år utan något föregående varsel till medlemmarna.

Detta väckte en hel del irritation hos en del medlemmar och en medlem fick då idén att utse "Medlemmarnas turistinspiratör". En strålande idé, som bl.a. jag anammade. Jag tyckte att idén var så god att jag bestämde mig för att bidra med ett pris. Som tur var väntade jag med att tillkännage detta. Snart såg man "tecknen i skyn" och när listan över de nominerade presenterades var det tydligt att det handlade om något annat än "Medlemmarnas turistinspiratör"

Där satt jag med mitt pris och det var då tanken föddes att skapa ett eget pris - ÅRETS RESEKAMRAT. Grundförutsättningen skulle vara att priset skulle gå till någon som inte fått den uppskattning som vederbörande förtjänade. De som nominerats av RG hade redan fått sin kvart i rampljuset och skulle därmed inte komma ifråga.

Vidare måste det vara en medlem, som varit aktiv på forumets alla delar med, enligt min uppfattning, kvalitativa bidrag. Med kännedom om min inställning till vissa delar av RG:s användarvillkor kan det tyckas märkligt att jag delar ut pris till någon som anstränger sig för att förse sidan med materiel. Ingen skulle tänka sig att gå till sitt arbete utan lön och med chans att vinna ett par veckors betald semester som enda ersättning. Slaveriet har ju upphört! Men när det gäller RG inser de flesta inte att det är just detta man gör.

För att få förändringar till stånd måste man verka inom det existerande systemet och uppmärksamma de som följer spelreglerna, men som markerar förmåga till eget tänkande utan blickar över axeln. Ryggdunkare (oberoende av rygg) göre sig icke besvär.

Årets resekamrat skall vara någon som jag skulle kunna tänka mig att åka på en resa med p.g.a. hennes/hans kunskap, generositet och vilja att skapa bästa förutsättningar för en reseupplevelse.

Det är snarare en belöning än ett pris då det inte handlar om någon omröstning utan det är mitt val av resekamrat som gäller.

Priset då? Den som utses får en veckas fritt boende (inkl. de förmåner som finns kopplade utnyttjandet - allt från spa till bingo) för två personer i en lägenhet på en förstklassig semesteranläggning i Europa. Pristagaren väljer själv tidpunkt, men resan måste ske under året, och väljer resmål från en lista med ett dussintal länder. Pritagaren förbinder sig att redovisa reseberättelse antingen på RG eller direkt till mig.

Priset kommer att delas ut omkring den 10 mars varje år så länge jag är medlem på sajten och behovet kvarstår, d.v.s. tills RG inser värdet av en bättre medlemsvård. Nomineringar till priset kan inte göras, men jag tar tacksamt emot tips på lämpliga kandidater.

Till 2008 års resekamrat har jag utsett
GULLSING

På grund av omständigheter av privat natur har hon tyvärr tvingats tacka nej till själva priset, varför jag får använda årets vecka i annat sammanhang. När det gäller kriterierna för mitt pris har Gilla i mångt och mycket fungerat som mall. Nu är det upp till övriga att söka nå den nivån.
9 mars 2009 14:35
Jag kan bara tacka med gråten nästan i halsen, för det fantastiska priset, som Fdp har instiftat. Det är med stolthet, jag tar emot utnämningen. Men som Fdp skriver, så kan jag inte utnyttja priset, som han har givit mej.

Det känns som om jag har fått ett erkännande, för vad jag har gjort under året. Jag har haft SÅ roligt under årets lopp och varit mycket inspirerad. Det jag tycker är så roligt, är att få skriva av sej ett tag. Många gånger har jag haft för mej, att skriva nån bok eller nåt sånt. Men, det blir bara inte av. Det här forumet gillar jag ordentligt, för det är så lättarbetat och ger så mycket tillbaka.

Jag har ju lagt in Bloggar, Resealbum, Bilder och Filmer i all enkelhet. Dessutom har jag varit inne och kommenterat andras alster och varit med i diskussionerna. Så har jag fått massor av vänner här. Inte bara anonyma vänner, utan sådana vänner, som jag har fått speciell kontakt med, så vi nästan känner varandra "på riktigt". Några har jag dessutom träffat i verkliga livet.

Så än en gång: TACK FÖR DIN UTNÄMNING.

Gilla
9 mars 2009 14:44
Jag vill bara gratulera Gullsing till priset. Hon är en värdig vinnare och jag röstade själv på henne också i omröstningen "Medlemmarnas Turistinspiratör". En omröstning för övrigt som verkar ha gått i graven innan den ens var klar!?
Gunn-Britt
Av Aik
9 mars 2009 14:45
Ett stort grattis Gullsing!
9 mars 2009 15:42 (redigerad)
ÅRETS RESEKAMRAT ser jag faktiskt som en litet finare utmärkelse än RG:s reseinspiratör. Man skulle kunna kalla det ett bragdguld. Min spontana reaktion är att fdp träffat helt rätt och att Gullsing är den som bäst förtjänar denna belöning på samma sätt som hon skulle ha gjort sig mycket väl förtjänt av RG:s pris. Gullsing är nämligen en sann resekamrat som också tänker självständigt och som inte ägnar sig åt vare sig falsk inställsamhet, ryggdunkeri eller personangrepp.

Fdp:s analys av vad som har hänt med priset Medlemmarnas turistinspiratör är han säkerligen inte ensam om att göra, eftersom tråden mycket snabbt försvann in i glömskan och röstvilliga uteblev. Det kan jag bara djupt beklaga. Med det priset hade medlemmarna, förutom att ära den som äras bör, även kunnat göra en markering i de frågor som har diskuterats i Tubbes tråd ”Årets reseinspiratör”, om någon nu har missat detta. Det var synd att denna tävling sjabblades bort.

”Slaveriet har upphört!” hävdar fdp. Javisst, men på RG är ändå avsikten att medlemmarna utan någon som helst ersättning ska förse RG med ett oerhört stort och många gånger fantastiskt bild- och textmaterial, som RG helt gratis kan använda för sin sajt. Jag ser fram emot att RG ändrar sina användarvillkor och premierar medlemmarna efter förtjänst, dvs betalar för det material som de använder kommersiellt. Snikenheten bör faktiskt kunna ha en gräns. Och när det målet är nått, kommer även jag att ladda upp material här på sajten.

Grattis Gullsing till denna mycket fina utmärkelse och ett stort och innerligt tack till dig, fdp, för din handling som ligger helt utanför pekuniära eller egna intressen!
9 mars 2009 16:13 (redigerad)
Tack alla som har kommenterat och gratulerat mej här.
Farbror Frej Du ska verkligen ha att fantastiskt stort tack för ditt inlägg om, att jag blev Fdp:s vinnare som Resekamrat. Jag har fortfarande gråten i halsen, men observera av glädje, för dina värmande ord. Något sådant hade jag verkligen inte förväntat mej. Vad du sen säger om Rg:s utmärkelse, kan jag till viss del hålla med om, men det vill jag inte uttala mej om alls.

Hälsningar /Gilla/Gullsing
Av Elgona
9 mars 2009 16:18
jag gratulerar å de varmaste...
9 mars 2009 16:22
Gilla, RG:s uteblivna utmärkelse behöver du inte alls kommentera. Jag har sett hur du kämpar här på sajten, att du nästan alltid är inloggad, du skriver bloggar, du kommenterar, du skriver många inlägg i forumet, du lämnar fina och initierade restips och du laddar upp så många vackra och spännande bilder. Du hade varit en synnerligen värdig vinnare även av RG:s eget pris.
9 mars 2009 17:26
Fantastiskt generöst av dig Fdp och idén till utmärkelsen helt riktig, de utvalda kandidaterna skall INTE vara handplockade av RG
Ser fram emot att RG tänker om till nästa år.

GRATTIS GILLA och stor kram till dig för den entusiasm du lägger ner på RG både med foto, och inlägg i debatter m.m.
Kan inte annat än hålla med de tidigare inläggen och har inga mer kommentarer för det skulle bara bli en upprepning.
Vi hörs
Affe
Av Fdp
9 mars 2009 19:29
Gullsing har 106 vänner här på sajten. Ett fåtal av dessa har framfört en offentlig gratulation. Är det så svårt att salutera en vän?
9 mars 2009 19:57
Grattis Gullsing! Du förtjänar det verkligen. Det är inte många som är så aktiva som du på detta forum och ger så många uppskattande kommentarer!
Av Merlin
9 mars 2009 20:08
Ett stort GRATTIS till dig Gullsing, det är du verkligen värd......Kramar Merlin
Av Veiken
10 mars 2009 08:47
Puss och kram på dig Gullsing! Jag har följt dig både här och på andra ställen och du är väl värd det här! Ett stort GRATTIS till dig!!
Av Jimhan
10 mars 2009 08:50
Stort grattis! Verkligen rätt val!
10 mars 2009 08:59
Grattis Gilla, det är bara att instämma i den massiva kören.
Ingemar
Av Stoffer
10 mars 2009 09:02

Ett stort grattis till dig Gullsing, det är du värd...
Stoffer
Av Zimon
10 mars 2009 09:07
Zimon önskar dig ett stort GRATTIS till utmärkelsen, du är verkligen värd den. Jag har haft så mycket glädje av att läsa dina reseberättelser och dina fina bilder. Fortsätti i samma stil kan jag bara tillägga.
Av Switch
10 mars 2009 09:16
Heja Gullsing!!Jag har inte varit medlem speciellt länge på RG, men Gullsing fick jag kontakt med precis i början och redan nu känns det som om vi känt varanda en längre tid. Hon förtjänar sitt pris, definitivt. Varma lyckoönskningar från Switch.
Av Smilla
10 mars 2009 09:29
GRATTIS! Detta är enormt kul och du är värd detta.....Kram
10 mars 2009 09:38
Hej GULLSING
Grattis Gilla och en stor kram till dig för den entusiasm du lägger ned på RG båda med foto och inlägg i debatter. Allt som är skriven om dig håller jag med om för du förtjäner den utmärkelse
Hälsningar John
10 mars 2009 10:08
Tack alla ovanstående för er vänlighet att skriva så fint om mej. Tack speciellt till Rommetorp, som även ringde mej, så vi fick ett trevligt samtal på ca 20 minuter. Tack även till Ingridhell, Myrran, Zapalot och Cecillaja, som har skrivit personligen till min sida.

Kramar till er alla!

Gilla
Av Ivan
10 mars 2009 10:10
Hej Gilla - Gullsing - Gunilla!

Du är en värdig efterträdare till förra årets inspiratörspris. Sen kan man kalla det vad man vill.
Tack också för all rolig, trevlig och intressant kommunikation vi haft under året som gått.
Av Sierra
10 mars 2009 10:23
Ett lysande initiativ Fdp!
Gullsing är ett mycket bra val och många gratulationer till dig Gilla. VÄLFÖRTJÄNT!!!
//Uffe
10 mars 2009 10:33
Ett jättegrattis till dig Gullsing! :D:D:D
Av Bengtar
10 mars 2009 10:34
Gilla, tack för det gångna årets trivsamma konversation!
Här har Fdp visat oss en medlem som är värdig alla hedersbetygelser.
Bengt
Av Haidi
10 mars 2009 10:49
Ett jättegrattis till dig Gullsing. En mycket värdig vinnare är du, detta kan väl kallas medlemmarnas Jerringpris.
GRATTIS ock kram från Marianne
10 mars 2009 11:24
Jättegrattis till utmärkelsen! Kan bara hålla med. Hoppas få träffa dig vid tillfälle, antingen om du är i Göteborg eller vi kommer till dig. Kram!!
10 mars 2009 11:43
Jag håller fullständigt med, det är du värd Gilla. Grattis och stor kram från mig
// Raine
10 mars 2009 13:03
Tack till övriga, som har skrivit så snällt till mej. Ivan, Sierra, Nikonian, Bengtar, Haidi, Leroslover och Raiander, som har skrivit här och även till Mjorum, Gbenskar, Merlin, Ingemar_e, Ivan, Paulina491, Switch, Anom och Grekland, som alla har skrivit meddelanden och gratulerat. Hedskolan och 368577 har skrivit kommentarer. Så snart får jag skaffa en sekreterare. Hi, hi! ;-D

Eran resekamrat för år 2008. Gilla
10 mars 2009 13:09
Kära Mor. =O) Ja, vad säger man? Det var otroligt roligt att se och höra. Det är så som alla besökare skriver. Det här var ett val som det genom alla fina kommentarer visar att du är väl värd utmärkelsen. Att du också tackar nej till själva priset visar att ditt hjärta är lika stort som du ständigt visar alla oss andra. Även om du fick priset så hade jag också delat det till din livskamrat, Sibbe. Det är ni som gör resorna tillsammans och genom er sammanlagda glädje så kan du ge alla oss andra era små och stora upplevelser. Hälsningar från ett fortfarande snöigt Stockholm. Puss och kram.
10 mars 2009 13:23
Citerat från busslasse:
Kära Mor. =O) Ja, vad säger man? Det var otroligt roligt att se och höra. Det är så som alla besökare skriver. Det här var ett val som det genom alla fina kommentarer visar att du är väl värd utmärkelsen. Att du också tackar nej till själva priset visar att ditt hjärta är lika stort som du ständigt visar alla oss andra. Även om du fick priset så hade jag också delat det till din livskamrat, Sibbe. Det är ni som gör resorna tillsammans och genom er sammanlagda glädje så kan du ge alla oss andra era små och stora upplevelser. Hälsningar från ett fortfarande snöigt Stockholm. Puss och kram.
Ja, vad ska JAG säga då. Vi är avslöjade som mor och son. Det är Busslasse, som var med på bild, när vi firade vår första charterresa, som jag har beskrivit här. Puss på dej LilleLasse. Han är större än min bror som också heter Lasse, men för att skilja dom åt blev det så.

Gilla
Av Mpc
10 mars 2009 16:16
ÅRETS RESEKAMRAT. så det ble du GULLSING gratis
10 mars 2009 18:50
Citerat från Gullsing
Ja, vad ska JAG säga då. Vi är avslöjade som mor och son
Gilla Här finns inga hemligheter på RG
Affe
10 mars 2009 19:08
Citerat från kustaffe:
Citerat från Gullsing
Ja, vad ska JAG säga då. Vi är avslöjade som mor och son
Gilla Här finns inga hemligheter på RG
Affe
Hi, hi. ;-D

Gilla
10 mars 2009 20:07
Ett stort grattis till Gullsing, du är den värdigaste vinnaren av alla!
Fortsätt med det du gör här på RG.

Ellis
10 mars 2009 21:10
Citerat från gullsing:
Jag kan bara tacka med gråten nästan i halsen, för det fantastiska priset, som Fdp har instiftat. Det är med stolthet, jag tar emot utnämningen. Men som Fdp skriver, så kan jag inte utnyttja priset, som han har givit mej.

Det känns som om jag har fått ett erkännande, för vad jag har gjort under året. Jag har haft SÅ roligt under årets lopp och varit mycket inspirerad. Det jag tycker är så roligt, är att få skriva av sej ett tag. Många gånger har jag haft för mej, att skriva nån bok eller nåt sånt. Men, det blir bara inte av. Det här forumet gillar jag ordentligt, för det är så lättarbetat och ger så mycket tillbaka.

Jag har ju lagt in Bloggar, Resealbum, Bilder och Filmer i all enkelhet. Dessutom har jag varit inne och kommenterat andras alster och varit med i diskussionerna. Så har jag fått massor av vänner här. Inte bara anonyma vänner, utan sådana vänner, som jag har fått speciell kontakt med, så vi nästan känner varandra "på riktigt". Några har jag dessutom träffat i verkliga livet.

Så än en gång: TACK FÖR DIN UTNÄMNING.

Gilla
Ett stort GRATTIS till en värdig vinnare, glädjer mig mycket med dig Gilla.
Stor Kram
Marianne
10 mars 2009 21:49
HEJ Gunilla :) Även jag vill sälla mig till att skicka GRATTIS-hälsningar till att du fått detta HEDERSPRIS!!!
Det är alltid så kul att se på dina bilder, läsa dina kommentarer och bloggar mm. Är INSPIRERANDE i allra högsta grad:)
Vi har ju även "snackat" lite om vardagslivet, väder och vind ibland:) Och om detta att vara RG-beroende:):):)
Ser framemot att fortsätta med detta:)
Kramar från Din Namne
10 mars 2009 21:52
... och till dig Fdp! vill jag säga JÄTTETREVLIGT iniativ!!!
Gillar som sagt Gilla...
Av Bittan
10 mars 2009 22:47
Vad glad jag blir för din skull, du är verkligen värd titeln " Årets resekamrat 2008"-

Ett stort GRATTIS från mig!

Kramar Birgitta
10 mars 2009 23:45
Jaha, där ser man! Det är flera än jag som är kära i Gullsing! ;)
Jag förstår valet då Gullsing är precis överallt. Vid andra utnämningar skötta av andra vinner/nomineras folk man aldrig sett härja på sajten.
Grattis och lycka till inför 2009!
11 mars 2009 11:42
Nu är det dags igen, att tacka ännu flera, som har skrivit och gratulerat mej. Jag börjar med Busslasse, fortsätter med Mpc, Ellismellis, Eleonora, Femtioplus, Bittan och Aquaholic, som har skrivit här. Så har jag fått gratulationer bland mina Meddelanden från Grekland, Zappe50, Finskaflickan, Loriana, Sirapp, Malla, Yukon och Reseglad. Jag hoppas att jag inte har hoppat över någon. Skriv i så fall till mej, så jag får rätta till det. Det är inte så lätt, att hitta rätt bland alla meddelanden jag har fått om annat också.

Gilla
Av Smaya
11 mars 2009 17:57
Grattis Gilla! Du är en värdig mottagare av detta pris. Det kommer en litet längre personlig hälsning till dig också.
Av Ekkan2
12 mars 2009 02:32
Sällar mig till alla gratulanter.GRATTIS!
Av Marilcj
12 mars 2009 09:42
Grattis vännen!
Det är dig väl unnat för du är en riktig inspiration som man verkligen hade velat göra en resa med!
Kram
Av Visial
12 mars 2009 15:31
Citerat från fdp:
Gullsing har 106 vänner här på sajten. Ett fåtal av dessa har framfört en offentlig gratulation. Är det så svårt att salutera en vän?
Nej, det är inte alls svårt, förstår du! Det är jätteenkelt, så här kommer min"offentliga" gratulation:

Grattis, Gullsing. Jag instämmer till fullo med de andra som gratulerar.
12 mars 2009 22:03
Jag har ju fått så mycket beröm här, så jag vill tacka ytterligare några personer, som har skrivit väl om mej.

Tack alltså Smaya (som dessutom skrev så trevligt i mina meddelanden), Svampa, Ekkan2, Marilcj och Visial, som har skrivit här i den här linan. Så har jag fått Meddelanden från Keiju, Smaya samt Ellinor på RG. Jag har varit SÅ uppåt hela tiden,sen ni började skriva så snällt om mej allihop.

Tänk till också på vad Fdp menar med den här utmärkelsen. Det gäller att jobba, jobba, jobba under hela 2009. Det kan bli DU nästa gång.

Gilla
Av Youcan
12 mars 2009 22:58
Grattis till priset! Roligt och inspirerande =)
Av Orjan
12 mars 2009 23:05
Grattis Gullsing fortsätt på samma bana
Av Trav
13 mars 2009 07:37
GRATTIS så mycket!!!!
13 mars 2009 09:26
Jag har plötsligt märkt, att den här tråden har bytt namn och undrar just varför. Från början var den benämnd Guldkorn, men nu står det Resprat, som överskrift. Det här är väl om något ett riktig GULDKORN inte bara för mej, utan även för de, som eventuellt kan väljas som "Årets Resekamrat" i fortsättningen. En förklaring vore på sin plats tycker jag.

Gilla
13 mars 2009 09:55
Det blev en snabb ändring, när jag undrade. Tack.

Gilla
13 mars 2009 11:49
Nu vet jag i alla fall var min son har fått alla sina myror i rumpan med att inte kunna sitta still, från sin mormor Gullsing. Hade han bara haft tid så hade han säkert varit på resande fot jämt och ständigt. Blir väl lite lättare när man är pensionär.

Grattis mamma, tänker på dig varje dag. Synd att vi bor så långt i från varandra. Vi ses till påsk! Jippi!

dottern Lena Thelin som knappt kommer utanför Stockholms län.
Av Crista
13 mars 2009 13:51
Grattis Gilla!!

Det tycker jag du är värd.
Det var ju av dig jag fick inspiration till att göra ett album om min stad Uddevalla.

Ha de gott
Crista
Av Annans
13 mars 2009 20:28
Stort grattis från Annans, Anna i Enköping. Dina aktiviteter här på RG är beundransvärda.
14 mars 2009 09:45
Det var ett trevligt pris som du fick, Gullsing. ”Årets resekamrat”, det är en omtänksam och generös vän. Jag känner dig inte lika mycket som de andra här, men av det jag sett är jag övertygad om att du förtjänar den här belöningen. GRATTIS!
14 mars 2009 15:24
Tänk vad den här tråden kan föra med sej. Den andre februari skrev jag en blogg om hur glad jag var, för att jag då kommit upp till 8000 besökare. Nu idag den fjortonde mars har jag plötsligt 9155 besök på min sida. Jag har inte haft tid, att titta efter på besöken förrän nu. För ett tag sen var jag uppe i 8500 nånting. Tack alla, som har varit intresserade nog, att besöka mej!

Gilla
14 mars 2009 23:03
Hej igen Gilla, och tack för din vänliga personliga hälsning. Har du tänkt på att det är så lätt att på ett personligt plan angripa människor som man inte alls känner här i forumet? Det är svårare att säga ett vänligt ord till en människa som man inte känner särskilt väl. Jante enligt Aksel Sandemose. Så därför än en gång grattis till dig, Gilla!
Av Energi
15 mars 2009 07:37
Grattis Gullsing till att FDP gillar dig!

FDP, du startade detta pris pga att du inte är nöjd med RGs tävling då inte medlemmarna får välja vilken dom vill rösta på utan man har bara 10 kandidater att rösta på.
Så går du och gör en tävling där du enväldigt bestämmer vilken som ska vinna.Detta blir ju bara löjligt.
15 mars 2009 08:13 (redigerad)
Och som ett brev på posten kommer detta ovärdiga inlägg.
Av Energi
15 mars 2009 08:25 (redigerad)
Är inte ovärdigt, jag gillar oxå gullsing, men det löjliga är att en människa som gnäller över dom få valmöjligheter RGs tävling ger startar en tävling helt utan valmöjligheter.
Känns lite som han startade den här tråden/tävlingen för att ta udden ur dom som blivit nominerade av RG.
15 mars 2009 09:54 (redigerad)
Energi, har du några frågor så ta dem i ett PM direkt till fdp istället för här. Har du verkligen så litet känsla för Gullsing att hon ska behöva ha denna otrevliga diskussion. Det är Gilla som är huvudämnet här och något som vi gläds över.

Detta är ett tillägg till ursprungligt inlägg: Jag ser att du nu har uppdaterat ditt inlägg med nya konstigheter. Snälla Energi, ta dina känslor någon annanstans men låt den här tråden få vara fredad från elakheter.
Av Fdp
15 mars 2009 10:23
Citerat från fdp:

Det är snarare en belöning än ett pris då det inte handlar om någon omröstning utan det är mitt val av resekamrat som gäller
Energi, du får gärna skicka ett PM till mig och tala om var någonstans jag varit kritisk till RG:s nomineringssystem. Däremot är jag besviken på att idén med Medlemmarnas Turistinspiratör fuskades bort, men det är två skilda saker.
Av Smaya
15 mars 2009 13:46
Gilla, jag höll på att glömma dessa till dig. Kramizar.
15 mars 2009 21:36
Grattis Gullsing, du förtjänar verkligen utmärkelsen!
15 mars 2009 23:55
Innan jag går till sängs för idag, så vill jag tacka ännu fler, för att de har gratulerat mej här. Tack Youcan, Orjan, Trav, min dotter Lenathelin, Crista, Annans, Stensson och Brigitta. Så är det ett par till,som har gratulerat direkt till mina Meddelanden. Zurre79 och Pogge.

Jag kan inte påstå, att jag blev glad för Energi,s inlägg. Ville han uttrycka sitt missnöje med detta, så borde han ta upp det med ett PM till Fdp direkt.

Jag har också fått ytterligare en vän, så nu har jag 107 stycken. Jag vill inte förringa det på något sätt, men de flesta har jag fått genom förfrågan om jag ville bli deras vän. Vem kan inte bli glad för sådant, att man har varit inne på min sida och tydligen tyckt om, vad jag har gjort.

Så har jag fått en virtuell bukett rosor från Smaya. Tack för dom.

Antalet besökare har stigit till 9211. Tack också alla ni, som velat kika in hos mej.

Gilla
16 mars 2009 16:53
Hej igen allihopa. I dag har jag fått en kommentar från Inah, som gratulerade mej, för att jag hade fått den här utmärkelsen. Tack så mycket Inah!

Nu känner jag mej ungefär som Malena Ernman i Melodifestivalen, när hon fick folkets röster. Jag vill tacka alla, som har gratulerat mej, både i den här tråden och även på min sida. Malenas tårar rann och nästan mina också. Se vad jag skrev tidigare i den här tråden.
Det känns också, som om jag har fått folkets röster här. Även om det är Fdp, som vill ha mej som Årets Resekamrat.

Gilla
Av Fdp
16 mars 2009 23:26
Innan den här tråden uppnår Nirvana, vill jag passa på att tacka alla medlemmar och RG:s medlemservice för det positiva sätt som den här utmärkelsen tagits emot på. Särskilt gläds jag åt att, om man skall döma av kommentarerna, jag tycks ha träffat helt rätt i mitt val av "Resekamrat"

Inför fortsättningen vill jag uppmärksamma ett par saker. Det som kommer att bedömas nästa gång är insatser under 2009. Gamla meriter gäller inte. I konsekvens med det och då jag anser att resetips m.m. i de flesta fall är färskvara är en färsk reseberättelse från hemorten (se gärna RG:s artikel om kaféer i Göteborg för att få en uppfattning om vad man kan göra på lokalplanet) för mig mer värdefull än en resa till Tjottahiti för 10 år sedan.

Nu är det bara att (som Gullsing skrev i en kommentar) "jobba, jobba,jobba". Får du ihop något som faller RG på läppen kan det bli en nominering till Årets Turistinspiratörspris. I annat fall kanske det blir du som blir min "Resekamrat" nästa år.

Än en gång - tack för ert intresse!
17 mars 2009 16:41 (redigerad)
Fdp, om sanningen ska fram, så funderade jag rätt mycket när jag läste ditt huvudinlägg. Det hade ju varit en del diskussioner om olika Inspiratörstävlingar, och jag sympatiserade med din tanke. ”Årets resekamrat”, det var något som jag verkligen gillade.

Nu kan jag inte forumet särskilt väl men det jag häpnade över, var den fantastiska generositet som du visat här. En veckas fritt boende för två personer på en förstklassig semesteranläggning i Europa, det är det pris som du gör tillgängligt för någon av RG:s medlemmar. Det har rimligen ett stort värde. Vi är många som har gratulerat Gilla till utmärkelsen, så jag vill bara ta tillfället i akt att även buga mig inför din frikostighet.
Av Elvis_
19 mars 2009 15:19
Vad roligt Gullsing // Anna-Carin
Av Anns
24 mars 2009 22:53
Det var kul att du blev årets resekamrat GRATTIS.
Av Belge
25 mars 2009 19:30
Superduper Grattis till utmärkelsen.
Jag har ju inte varit här så länge och inte reser jag heller nu för tiden
utan jag njuter av alla andras resor över hela världen.
Jag skall sätta mig och kolla in din sida och dina bloggar var så säker
och så skall jag kolla vidare i alla dina fina kort.
Kramizzz på och än en stort grattis
Det måste kännas underbart med så många vänner // Lotta
Av Rdluvan
8 maj 2009 19:54
Grattis Gullsing! Jättetrevligt att du fick utmärkelsen för Årets Resekamrat. Har varit inne på din fina hemsida. Ha en riktigt skön sommar!
Av Ivan
13 dec. 2009 00:40
Hej Gilla!

Hittade din länk om ditt pris som årets (2008) "Resekamrat" från Fdp.
Undrar hur du utnyttjade det? Skulle ju gälla en vecka under vald tid i hela Europa under hela 2009 för två personer.
Inte sett något på din sida. Du har ju inte lång tid kvar av året för att utnyttja priset.

Tittat på din vän Fdp. Han/hon har inga bilder, ingen CV, inget resealbum. Typ hemlig?

Priset skall ju delas ut varje år, enl. Fdp. Har du någon bäring på vem du tror kan få nästa pris?

Skall bli spännande att se.
Av Myrran
13 dec. 2009 00:54
Jag hade för mig jag redan hade grattat dig till BRAGDGULDET Gilla men det har tydligen kommit bort.
Jag gör det mer än gärna en gång till för det är du VERKLIGEN VÄRD!
Kram från
Maggan