Är det någon som vet något om båten mellan Pireus och Rhodos??

28 mars 2009 01:39
Visningar: 1449
Hej!

Jag flyttar ner till Rhodos permanent i början på juni. Och funderar på att ta planet till Aten och sedan båten från Pireus till Rhodos, istället för ett direktflyg till Rhodos vilket oftast blir dyrare och jag har hört att det är en väldigt vacker resa med båten..

Men när man läser på Blue Star Ferries hemsida så står det att biljetten ska bokas en vecka i förväg och kan ej köpas direkt vid båten.

Men sen har man hört att det bara är att traska in i en resebyrå, som det tydligen ska krylla av längs hamnen och köpa en biljett direkt till båten som går samma dag.

Är det någon som har åkt den här båten eller vet något mer om den, för man vill ju gärna kunna matcha ankomsten till Aten, så att man hinner ta bussen/tåget till Pireus hamn och hinna med båten samma dag.

Skulle uppskatta lite bra tips.

Mvh Kostas.
30 mars 2009 14:02
Hej Kostas!

Gå in på Kalimera.se. Tidtabeller står på startsidan. Annars kan du registrera dig, ställa dina frågor och det finns massor av kunniga och trevliga människor som kan hjälpa dig!
Av Homeros
30 mars 2009 21:31
Om du landar tidigt i Aten så är det bara att ta bussen till Pireus, köpa en biljett och åka..Inga problem.. De enda tillfällena då det mot all förmodan är fullt på dessa båtar är kanske helger när Grekerna själv ska ut på weekendsemester eller i Augusti när deras industrisemester infaller.. Alltså behöver du inte boka i förväg..Har tagit båten från Pireus ett antal gånger både till Kos, Rhodos, Paros m.fl men aldrig bokat något i förväg.. Blue Star är inte det enda rederiet som har resor till Rhodos så det ordnar sig..

Fan va gött förresten, vill också på där permanent:) Helt underbar ö ju.. Vad ska du hitta på där då? Känner mig helt klart avundsjuk..
7 apr. 2009 22:27
Tack för era tips angående båten. Men det blir flyget från Aten till Rhodos istället. Jag får ta och testa båten en annan gång. Mvh/Kostas