Ao Nang, Phil Phi, Phuket, vad ska vi inte missa?

Av Sun
11 apr. 2015 07:41
Visningar: 501
Vi åker nästa vecka till Krabi.
(Två vuxna & två barn 5år resp 2år)

Vi har 5 veckor på oss, vad ska vi INTE MISSA?

Gärna tips på boende, utflykter, öar, färdsätt, restauranger & annat trevligt ni kan komma på!

Tack på förhand!
11 apr. 2015 07:51
Ifrån Ao Nang...
Chicken Island.. Brukar ingå i program för endagars båtutflykter.
Railey Beach eller hur det stavas, ligger alldeles bredvid Ao Nang.

Similian Islands, kräver minst en övernattning där dock, men det är väldigt vackert. Lite spartanskt men det ligger ju trots allt mitt i en nationalpark. :)
Av Sun
14 apr. 2015 16:33
Tack för ditt svar!
Jag är ute efter guldkorn, den där fantastiska restaurangen, mysiga boendet eller annorlunda utflyktsmål! Ni borde vara massor av av folk där ute som har mängder av erfarenhet!!!?!??!?
Snälla hjälp oss!
14 apr. 2015 17:13
Alla restauranger i Thailand är överösta i färgglada lampor och banderoller som det står Happy New Year 20XX på. :P
Men vill ni har riktigt bra mat, fråga då efter ställen där thailändarna själva äter. Kolla bakgator och sånt. Är det mycket thailändare där så är det antagligen både billigt och bra.

Men helt seriöst, ta er till Similian Islands.
https://www.google.de/search?q=similan+island&biw=1920&bih=1099&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7iwtVY2zMOfD7gbIn4HQAQ&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ

James Bond Island är väl ganska fin med. Och "the beach" stranden som jag inte minns vilken ö den låg på.
Av Tittin
14 apr. 2015 23:16
long beach på phiphi kan vara lätt att missa en bit o gå men väl värtde....pra nang stranden på krabi....klättra upp till lagunen på vägen dit inget för barnen men dom vuxna.....ao nang kan ja int esäga just nå possitivt om en rkitg turist fälla .......finns en ö mellan krabi o kho lanta kho jum där är de fint att övernatta nån natt....