ang. boka om flygbiljett.

19 sep. 2016 19:07
Visningar: 393
Hej

Har bokatflerstoppsflyg med United Airlines. Gbg => Las Vegas, Las Vegas => San Francisco och sen San Francisco => Gbg. Nu blev det så att jag kom på att jag vill flyga sträckan Las Vegas => San Francisco en dag senare men då åker man på en ombokningsavgift på ca 2500 för två pers plus några hundra extra för ny biljett

Kikade lite på andra bolag vad två biljetter på den sträckan skulle kosta och den skulle kosta ca 1000kr för två. Det jag undrar är skulle man bara kunna strunta i att åka med United den sträckan och boka en ny biljett med annat bolag?
Blir ju ganska mycket billigare att göra så än att boka om den eller åker man på massa avgifter för att man inte åkte med?

Mvh Daniel
19 sep. 2016 19:14
Använder du inte en sträcka så blir följande sträckor makulerade.
Av Peter_o
20 sep. 2016 08:48
Citerat från Floridasidan:
Använder du inte en sträcka så blir följande sträckor makulerade.
Men returresan blir väl inte makulerad? I det här fallet är det ju sista delsträckan som inte används och det går väl bra?

/PeterO
20 sep. 2016 09:18
Citerat från Peter_o:
Citerat från Floridasidan:
Använder du inte en sträcka så blir följande sträckor makulerade.

Men returresan blir väl inte makulerad? I det här fallet är det ju sista delsträckan som inte används och det går väl bra?

/PeterO
Vad jag ser är det tre sträckor i samma bokning varav mellansträckan skulle hoppas över, vi får höra om någon mer insatt kan reda ut detta då.....

Du menar att man kan boka en ToR men bara använda hemresan, har inte för mig att det går men det gör det kanske?
Av Birgere
20 sep. 2016 09:32
Övertygad om att Floridasidan har rätt här. Det är ju näst sista sträckan TS vill hoppa över.
Är det en sista delsträcka som man vill hoppa över funkar det naturligtvis så länge man inte har bagage incheckat till slutdestinationen.
20 sep. 2016 10:05
Nej, en ToR-biljett består i detta fall av fyra segment, om segment 3 inte används kan man heller inte använda segment 4. Den avbokas automatiskt.
Av Peter_o
20 sep. 2016 10:49
Citerat från Worldofmarie:
Nej, en ToR-biljett består i detta fall av fyra segment, om segment 3 inte används kan man heller inte använda segment 4. Den avbokas automatiskt.
Men det är väl bara 3 delsträckor vi talar om. Men det ändrar inget om det är delsträcka 2 som hoppas över, antar jag.

Ang kostnaden så bör man ju jämföra med vad det hade kostat att från början köpa en ombokningsbar biljett.
/PeterO
Av Birgere
20 sep. 2016 11:35
Det lär ju vara minst 5 delsträckor i den biljetten (Göteborg-Vegas har väl inga direktflyg). Ombokningsbar biljett är ju ibland dubbelt så dyr som en icke ombokningsbar biljett.
20 sep. 2016 12:59
Citerat från Peter_o:

Men det är väl bara 3 delsträckor vi talar om. Men det ändrar inget om det är delsträcka 2 som hoppas över, antar jag.

Ang kostnaden så bör man ju jämföra med vad det hade kostat att från början köpa en ombokningsbar biljett.
/PeterO
Nej, det kvittar hur många segment det är, man kan inte strunta i en om man vill använda de som kommer efter.
24 sep. 2016 10:42
Hej

Tackar för svaren!

Tänkte bara förtydliga men antar att det inte ändrar läget.
I allafall åker först GBG-Las Vegas är där i fyra nätter. Sen Las Vegas-San Francisco och stannar tre nätter där. Sen hem San Francisco-GBG.

Verkar som man får bita i det sura äpplet och ta ombokningsavgiften. E noob närdet kommer till resa och boka biljetter och dyl.
Så ibland för man lära sig den dyrare/hårda vägen :)

Mvh Daniel
24 sep. 2016 12:05
Citerat från Sebulbathx:
Hej

Tackar för svaren!

Tänkte bara förtydliga men antar att det inte ändrar läget.
I allafall åker först GBG-Las Vegas är där i fyra nätter. Sen Las Vegas-San Francisco och stannar tre nätter där. Sen hem San Francisco-GBG.

Verkar som man får bita i det sura äpplet och ta ombokningsavgiften. E noob närdet kommer till resa och boka biljetter och dyl.
Så ibland för man lära sig den dyrare/hårda vägen :)

Mvh Daniel
Vill ni inte köra på den ursprungliga planen (antar att något gör att ni måste stanna en dag extra), S.F är ju en stad jag mycket hellre skulle lägga tiden på, så får ni nog som du säger ta smällen.
24 sep. 2016 12:35
Läste runt lite efter jag bokat flyg och det verkade som många tyckte fyra dagar i LV var lagom för att hinna se och göra en del saker.
Men tre dagar i SF är kanske lite tight det med men kände ändå att kompromissen fick bli SF.

Mvh Daniel
24 sep. 2016 14:55
Glömde skriva att jag även har bokat hotellet på fyra nätter och vad jag fattade det som är det inte ombokningsbart.....
Så det får bli att boka om flyget : /

Mvh Daniel