Andra resan till Florida med barn - västkusten?

Av Frusang
25 feb. 2020 23:48 (redigerad)
Visningar: 128
Hej!
Nu är det dags att planera resa nr 2 till Florida 21/10-5/11 2020. Denna gång siktar vi en mer stillsam resa med bara två boende (högst 3) och fokus på poolhäng + Disney world. Inte så mycket bilresande är önskemål från barnen.

Tänker en vecka i Orlando och sen en vecka på västkusten (utan att åka upptill de norra delarna).

Bo så långt ner som Naples? Eller hålla sig i närheten av Fort Myers? Eller ända upp vid St Petersburg? Vad tycker ni?

Något mysigt samhälle så vi kan gå (!) ut och äta från boendet hade varit trevligt, men inte nödvändigt.

Barnen är 6, 12 och 15 och är stillsamma landkrabbor. Gillar pool så det ska villan ha. Strand avnjuts gärna också, men inte nödvändigt varje dag men ett plus.

Resa nr 1:
7 dagar i Orlando och Universal Studios.
Everglade Alligatorfarm
Key West
Miami South Beach
2 n Siesta Key

Jag vet inte riktigt vad man hittar på på västkusten. Kanske finns någon alligatorfarm även vid Naples?
Av Birgere
26 feb. 2020 13:41
Kul att ni uppskattade Florida!
Jag förstår att ni är inne på att denna gång inte flacka runt så mycket, blir ju ofta så första gången men när man återvänder brukar det oftast bli 2 max 3 ställen där västkusten o Orlando brukar vara givna.

Ang boende på västkusten så kan det vara svårt att hitta något som kombinerar villa, restauranger på gångavstånd och strandnära. Visst finns det men det kostar. Men sök på HomeAway så kanske ni hittar något, men dom flesta villorna brukar ligga i förorter 30-60min från havet och sällan några matställen i närheten.
Fundera även på lägenhet då ni då har chansen att komma mycket närmare. Var någonstans spelar inte så stor roll.

Vill ni se alligatorer på nära håll tycker jag definitivt ni ska ta en halvdag på Gatorland.

I Orlando då ni har huvudfokus på Disney så kolla både on-site, Lake Buena Vista eller privat boende i Davenport/Kissimmee.