Albena...hur är det?

Av Solgott
7 juni 2007 09:28
Visningar: 2715
Har nu läst lite här och där att det skall vara barnvänligt i Albena.
Samtidigt så har man hört att det är halvbra....

Vad tycker ni som har varit där.
Vi vill åka nu i juli och alla bra hotell i Sunny Beach verkar vara slutsålda så det är Laguna Complex på albena som låter lockande.

Har någon av er varit där?
Vad kan ni säga om stället?
Av Larza
12 juni 2007 20:03
hej! Albena är ett trevligt ställe ,lite lugnare.det är lite större plats på stranden,man slipper att sitta i knät på sin granne.många trevliga mat ställen också.i mitten på gågatan finns en norsk restaurang ,som har uppträdande varje kväll kanon! jag har även varit på golden sands o sunny beach.vill man bo på bra hotell i sunny beach får man boka tidigt,annars kan det bli svårt.. ett bra tips på hotell ,är wictoria med dom vita solskyden,som ser ut som segel. vill man parta är det nära till amigo,kolla serverings personalen o riktig party musik.
Av Make
13 juni 2007 09:44
Hej

Var på Albena förra året och det är ganska idealiskt om man har barn med sig. Sanny Beach och Golden Sands är partyställen. I Albena har du fin strand och hotellen är till stor del renoverade och fina. Fin gågata och en hel del bra restauranger, och inte minst ganska billigt. Vårt favoritställe är dock Sveti Vlas, där det är fint, lugnt och jättebilligt. Passa på att ta massage och pedikyr och manikyr, det är halva priset jämfört hemma.

Trevlig resa önskar Marjo
Av Solgott
15 juni 2007 17:31
Okej, det låter ju bra.
Men vilket är bättre då.....Svetli Vlas eller Albena?

Sen min sista fråga:
är det för mkt med två veckor i Bularien/Albena?
Har med mig litet barn så det är inte fråga om party party utan bara slappa, bada, äta och småshoppa :-)
18 juni 2007 21:03
Var i Albena 2003, två vuxna och ett barn (då 3år). Tycker nog att en vecka räcker där, åker ni längre tid så får ni resa runt. Albena klarar man av på några dagar. Barnvänligt och lugnt men inte mycket att göra.
Vi åkte till Varna en dag och det var helt ok.
Jag skulle nog inte åka tillbaka, men är glad att jag varit där.
Mvh Jenny