Albanien

Av Tapani
10 juli 2009 18:24
Visningar: 3593
Hej tröttnade på regnet och bokade en resa på två veckor till Albanien landar i Tirana på måndag 13/7 jag undrar hur jag ska göra med valutan klarar man sig på sitt visa eller ska man växla in euro eller dollar för att växa på plats kom gärna med lite tips om vad man kan hitta på utan allt för långa resor inom landet och jag hoppas att ni som blir kvar här hemma får ett bättre väder än vi har för tillfället
/Leo
Av Jrflla
24 juli 2009 11:43
Hej ( ett svar till andra som ev har samma fråga :)

Ett tips som vi har fått inför vår resa till Tirana den 25:e Juli, är att ta ut pengar i bankomaten på plats, eller att ta ta med euro eller dollar och växla på plats.
Mvh Eva
Av Tapani
27 juli 2009 22:55
Citerat från jrflla:
Hej ( ett svar till andra som ev har samma fråga :)

Ett tips som vi har fått inför vår resa till Tirana den 25:e Juli, är att ta ut pengar i bankomaten på plats, eller att ta ta med euro eller dollar och växla på plats.
Mvh Eva
Hej Eva
Jag kom hem inatt 27-7 och kan bara hålla med dig växlade till euro på arlanda och till lek på flygplatsen i Tirana men man kan välja om man vill ha euro eller lek i bankomaten också. Dom vill helst ha betalt i euro men jag tycker att priserna var lägre om man valde att betala med deras valuta. Ha en trevlig resa i ett trevligt land som just nu ser ut som en enda stor byggarbetsplats.
Mvh Leo