Air Berlin från Miami?

Av Botilda
16 nov. 2010 09:38
Visningar: 932
Jag undrar om det är någon som har rest med Air Berlin? Har hittat billiga biljetter Miami-Stockholm, men det är ju en ganska lång resa med stopp i Berlin fr kl 8 till 16... Biljetterna kostade 10.400 för 4 vuxna. Hur är komforten? Serveras mat? Möjlighet att se på film? Jag reser med min man och 2 tonåringar.
Av Daytona
16 nov. 2010 10:36
10400 sv kronor för 4 personer?? Enkel biljetter?
16 nov. 2010 11:57
Har inte flugit så långt med Air Berlin. 'Bara' Göteborg-Berlin, men vi var mycket nöjda. Personalen trevlig och det serverades något litet att äta ombord. Kan aldrig tänka mig annat än att dom är lika bra på en så lång flight. Hoppas någon har åkt med dom så långt och kan berätta mera.
Av Botilda
16 nov. 2010 20:02
Ja, det är enkel resa. Vår plan är att flyga Sthlm - New York, stanna i NY i ca en vecka. Sedan flyga till Miami eller Orlando och stanna i de trakterna i 2 veckor. Har letat billigt flyg från Miami, för att slippa flyga upp till NY igen.
16 nov. 2010 21:57
Hej! Har inte flugit med dem men fundera mer över den totala restiden och få stopp istället för sträckan.
New York ligger ju på vägen hem så att mellanlanda där är inget negativt. Det är ju i regel dyrt att boka enkelresor, undersök istället vad det kostar att boka t.ex Stockholm-New York, Miami - Stockholm med ett bolag och eventuellt leta efter billig inrikesresa New York - Miami (kan bli billigare än att boka alla sträckorna med samma bolag).
16 nov. 2010 22:28
Citerat från floridasidanse:
Hej! Har inte flugit med dem men fundera mer över den totala restiden och få stopp istället för sträckan.
New York ligger ju på vägen hem så att mellanlanda där är inget negativt. Det är ju i regel dyrt att boka enkelresor, undersök istället vad det kostar att boka t.ex Stockholm-New York, Miami - Stockholm med ett bolag och eventuellt leta efter billig inrikesresa New York - Miami (kan bli billigare än att boka alla sträckorna med samma bolag).
Håller helt med Floridasidanse, Bra mycket bättre att kolla olika alternativ än att be samma flyg ordna allt. Jag/vi bokade Köpenhamn/London/New York. Från New York bokade vi inrikes till Miami t.o.r. Den resan fick vi grartis jämfört om vi hade bokat med bolaget från Köpenhamn.
Trevlig resa.