Aierasia biljett

Av Jannnne
30 jan. 2023 00:35
Visningar: 92
Jag resa Emirates till Bangkok på tisdag1/2, sedan flyga till Phuket från samma flp (suvarnabehumi) två olika bokningar. Reser med bara handbagage.
Har fått boknings nr från booking.com
Men när jag försöker hitta min bokning på airasias app finns den inte?
Vad göra?
Gå genom emigrationes och iväg mot domestick delat å airasia checkindisk eller?
30 jan. 2023 07:46
Det är säkert för att du använder resebyråns bokningsnummer och inte flygbolagets.
Av Jannnne
30 jan. 2023 09:46
Men hur har dom då tänkt att jag ska kunna checka in?
På bekräftelsen från booking.com står det att jag kan checka in genom att: logga in på flygbolagets hemsida....men när jag kommer dit å skriver i mitt bokningsnummer så finns det inte...🤔
Av Mirreli - Reseguiden.se
30 jan. 2023 10:01
Hej, tipset är att du noggrant går igenom all kommunikation runt bokningen, info skall finnas där. Annars föreslår jag att du ringer till booking.com. Önskar en fin resa!
30 jan. 2023 10:14
Antingen så får du ta reda på flygbolagets bokningsnummer (fråga resebyrån) eller så checkar du in på plats.
Sen finns det bolag som stoppar möjligheten att logga in om man köpt biljetten genom resebyrå.
Av Jannnne
30 jan. 2023 18:54
Jag tänker då att: jag tar mitt handbagage och går igenom emigation då...ut i ankomsthallen och letar efter skyltar; domestic depature. Där bör väl Airasia ha en disk nån stans som jag kan checka in. Man MÅSTE väl inte checka in på telefonen? Jag är lite nybörjare..🙄
Har jag uppfattat det hela rätt?
Är det svårt att hitta?
Av Zoega
30 jan. 2023 19:59
Låter som en bra plan.
Jag har aldrig checkat in via telefon men ändå alltid kommit med...
Även från Suvvan till Phuket.
Airasia har mer än en disk där!
Av Jannnne
30 jan. 2023 20:01
Citerat från Zoega:
Låter som en bra plan.
Jag har aldrig checkat in via telefon men ändå alltid kommit med...
Även från Suvvan till Phuket.
Airasia har mer än en disk där!
Tack...är som jag tror då...går genom emigration...ut i ankomsthallen osv som jag beskriver?
30 jan. 2023 20:16
Se till att du har god tid mellan flygen. Så att du inte missar incheckningstiden.