Abu Dhabi och Ras al Khaimah

Av Lola66
26 okt. 2016 21:27
Visningar: 1463
Hej!

Någon som vet hur man enklast tar sig till Abu Dhabi från Ras al Khaimah och har tips på vad vi ska se? Jag vill gärna till Sheijk Zayed Moské. Tips på bra hotell i Abu Dhabi? Behöver absolut inte vara lyx. Vi ska åka till Ras al Khaimah i mitten av november. Vi har bokat hotell med frukost. Vi gillar att äta på olika restauranger och gärna på lokala ställen. Är det någon som vet hur det är om man inte vill äta på hotellet? Hur är prisnivån? Det verkar dyrt att köpa till halvpension eller all inclusive, mellan 3 och 5 tusen extra pp. Vi ska bo på Al Hamra Beach and Golf Resort och jag har lite svårt att klura ut hur långt det är till centrum därifrån. Jag tar tacksamt emot info om detta resmål och om någon har erfarenhet av utflykter, restauranger, avstånd mm. Jag fick många bra tips från denna sida tidigare när jag reste runt i Jordanien. Vi ska vara borta endast en vecka denna gång och jag har inte bokat några utflykter via resebolag. Det brukar funka bra när man bokar med lokala guider på plats. Någon som vet hur det är i Ras al Khaimah? Tar tacksamt emot svar!
Medlemmen har tagit bort svaret