6 månader giltighet på pass

Av Kbliten
12 dec. 2014 19:34
Visningar: 1856
Hej!

På tisdag den 16/12 åker jag med min flickvän till Las Vegas, behöver man ha 6 månader giltighets tid kvar på sitt pass för att man ska kunna resa? Jag hittar inget vettigt på nätet, någon som har erfarenhet av detta?
Av Kbliten
13 dec. 2014 00:39
"Observera att vissa länder kräver 6 månaders kvarvarande giltighetstid i pass vid hemresa."

Mitt pass går ut i februari, och vi mellan landar i Tyskland, både när vi åker till Las vegas och även hem tillbaka till Sverige. Detta spelar ingen roll alltså?

Och det står även följande på våren bokning

" Om du inte redan gjort det bör du kontrollera gällande pass-och visum/transitvisumregler för de länder du ska besöka både med ambassaden och med det flygbolag du skall resa med."

Gäller olika passregler för olika flygbolag också?
14 dec. 2014 00:22
Nej, det är USA:s myndigheter som bestämmer. Resebyrån vill bara garderar sig så att man inte ska skylla på dem sen. Det är ju resenärens skyldighet att ta reda på fakta.

Oroa dig inte.
Av Kbliten
14 dec. 2014 07:55
Citerat från Marie78:
Nej, det är USA:s myndigheter som bestämmer. Resebyrån vill bara garderar sig så att man inte ska skylla på dem sen. Det är ju resenärens skyldighet att ta reda på fakta.

Oroa dig inte.
Jag tackar så mycket Marie, your awesome! :-)
Av Janne__
14 dec. 2014 08:00
Var till USA i Juli.Passet gick ut 4 dagar efter jag kom hem....inga problem.Berätta gärna hur det var i Vegas under den här tiden på året. Funderar själv på att dra dit nästa Jul och Nyår. Ha en bra resa
14 dec. 2014 10:36
Citerat från Kbliten:

Jag tackar så mycket Marie, your awesome! :-)
Ooh, tackar!