55 minuter på Kastrup

7 feb. 2019 06:38
Visningar: 1074
Hinner jag med sista tåget för dagen och har 55 minuter på mig (om planet är i tid)
Landar på terminal 3 och ska hämta ut bagage.
Av Birgere
7 feb. 2019 07:37
40-60min brukar det ta innan man står på perrongen
7 feb. 2019 09:12
Citerat från Birgere:
40-60min brukar det ta innan man står på perrongen
Tack för svar 😀
Nu ser jag att jag har bara 47 minuter...
Av Birgere
7 feb. 2019 11:30
Men tågen brukar ju vara sena😁
Tiden beror ju framförallt på väntetiden för bagaget och är det många plan som landar samtidigt plus att man kommer med ett stort plan där nästan alla har incheckat bagage tar det längre tid. Jag har haft extremfall åt båda hållen allt från kanske 20min upp till 1,5h
Av Emolis
7 feb. 2019 13:22
Helt ärligt, jag hade inte chansat. Kastrup måste ha en av världens absolut segaste bagagehantering, kan lätt dra iväg upp mot en timme innan väskorna trillar ut på bandet. Vet inte vad som gör det så slött jämfört med andra flygplatser.
7 feb. 2019 15:14
Det beror ju också på varifrån du kommer. Om du ska igenom passkontroll etc. Under lågsäsong brukar inte bagaget ta speciellt lång tid. När jag reste senast landade vi 09:05 och var ute med vårt bagage mindre än 20 minuter senare.
Av Tinaj
7 feb. 2019 15:53
Tack för alla svar :)

Jag har nu bestämt att parkera bilen i Nässjö ist för i Aneby och kan då ta ett tåg 3 timmar efter ankomst :)
8 feb. 2019 08:43
Citerat från Worldofmarie:
Det beror ju också på varifrån du kommer. Om du ska igenom passkontroll etc. Under lågsäsong brukar inte bagaget ta speciellt lång tid. När jag reste senast landade vi 09:05 och var ute med vårt bagage mindre än 20 minuter senare.
Fast passkontrollen är på väg till bagageutlämningen vilket i de flesta fall inte medför någon skillnad i hur länge det tar att få ut sitt bagage
8 feb. 2019 09:05
Citerat från Nisse524:
Citerat från Worldofmarie:
Det beror ju också på varifrån du kommer. Om du ska igenom passkontroll etc. Under lågsäsong brukar inte bagaget ta speciellt lång tid. När jag reste senast landade vi 09:05 och var ute med vårt bagage mindre än 20 minuter senare.
Fast passkontrollen är på väg till bagageutlämningen vilket i de flesta fall inte medför någon skillnad i hur länge det tar att få ut sitt bagage
Jag vet hur det ser ut, jag jobbar där. Därför vet jag också att bagaget kan vara snabbare än passagerarna beroende på lång promenad och långa köer.