50 min byte i doha från thailand

Av Lukasza
17 apr. 2016 16:37
Visningar: 1117
hej

jag och sambon har bokat 2 veckor till Phuket mad Apollo den 4 november men efter en ändring hos dom så blev det istället den 3 november och med ett annat flygbolag som flyger Qatar då .
har sett att det nu blev en tajt ändring på flyget hem från Phuket då denna mellanlandar i Doha under 50 min för att byta till nästa flyg till Köpenhamn .
så min fråga är hinner vi eller blir det för tajt?
har någon av er varit med om något sånt här?

Med vänlig hälsning Lukasz
Av Bibby
17 apr. 2016 17:08
Om ni "mellanlandar" så åker ni ju vidare med samma flyg, då är det ju inget problem.

Om ni ska byta där så låter det som lite kort tid men vet inte hur det funkar med charter, fråga Apollo.
Vilka bolag åker ni med? Charterbolag eller riktiga?
Av Lukasza
17 apr. 2016 17:35
så här ser det ut på vår bokning

Hemresa
Från Avgång Till Ankomst (lokal tid) Flyg
Phuket 2016-11-18, kl. 20.50 Doha 2016-11-19, kl. 00.10 Qatar Airways,
QR841

Doha 2016-11-19, kl. 01.00 Köpenhamn/Kastrup 2016-11-19, kl. 05.35 Qatar Airways,
QR161

det värkar vara byte av plan
enligt Apollo så räknar dom detta som charter.
har pratat med dom på telefon men det ända dom sa är att det är så det ser ut för deras resor just denna dag så det finns inget byte av flygplan
17 apr. 2016 17:54
Det verkar bra tycker jag. Ni får åka med Qatar som är ett riktigt (och riktigt bra) flygbolag. Men det är Apollo som ansvarar för er eftersom ni bokat charter - Apollo ska alltså se till att ni kommer hem i god ordning. Det bästa av två värdar alltså!
Av Hawaii
17 apr. 2016 18:50
Oavsett hur Apollo ser det här så kommer ni att flyga reguljär flyg med Qatar Airways, och mycket riktigt - byte av flyg i Doha. Men tiden där mellan ankomst och avgång är givetvis kalkylerad av Qatar Airways som en acceptabel anslutning, tidsmässigt. OM flyget från Phuket skulle råka vara försenat blir det Qatar Airways i Doha som kommer att boka om dig till annat flyg. Inte Apollo.
Av Lukasza
17 apr. 2016 19:07
Citerat från Hawaii:
Oavsett hur Apollo ser det här så kommer ni att flyga reguljär flyg med Qatar Airways, och mycket riktigt - byte av flyg i Doha. Men tiden där mellan ankomst och avgång är givetvis kalkylerad av Qatar Airways som en acceptabel anslutning, tidsmässigt. OM flyget från Phuket skulle råka vara försenat blir det Qatar Airways i Doha som kommer att boka om dig till annat flyg. Inte Apollo.
tack detta låter rimligt.
men borde man ta någon sorts extra försäkring genom apolla eller räcker det men hemförsäkring ifall det skulle strula till sig?
Av Hawaii
17 apr. 2016 19:15
Om det "strular till sig" blir det flygbolagets skyldighet att boka om dig. Finns ingen anledning att ta ut försäkring.
22 apr. 2016 20:06
Qatar är som tidigare sagt ett riktigt bra bolag! Doha flygplats är mycket bra ordnat och jag har själv mellanlandat där med byte av plan inom 1 h, och detta var inga problem!