3 veckors-resa i Sri Lanka - Önskar tips.

31 jan. 2020 13:58
Visningar: 711
Hej! Jag och min flickvän ska resa runt i Sri Lanka i 3 veckor nu i februari/mars.
Vi börjar såklart i Colombo ett par dagar för att sedan åka och möta upp vänner i Mirissa och Weligama i en vecka. Därefter har vi ingen aning. Vi vill gärna se Ella och Kandy men vi har lite svårt att hitta bra resvägar. Helst med tåg.
Jag mottar mycket gärna tips på resvägar från Mirissa och vidare. Tar tacksamt emot tips på ställen eller aktiviteter också för den delen.
Stort tack på förhand,
Claes
2 feb. 2020 21:16
Vad roligt att ni ska till Sri Lanka! Har varit där två gånger och vill gärna åka tillbaka, det är ett otroligt vackert land med mycket att uppleva. Helt klart ett favoritresmål.

Jag rekommenderar varmt ett besök på Yala Nationalpark - utan tvekan den bästa utflykten vi gjort på ön. Kan även tipsa om en tur till Galle, fin och gammal stad. Ett måste är även att besöka någon téplantage.
5 feb. 2020 09:21
Citerat från Reginamh:
Vad roligt att ni ska till Sri Lanka! Har varit där två gånger och vill gärna åka tillbaka, det är ett otroligt vackert land med mycket att uppleva. Helt klart ett favoritresmål.

Jag rekommenderar varmt ett besök på Yala Nationalpark - utan tvekan den bästa utflykten vi gjort på ön. Kan även tipsa om en tur till Galle, fin och gammal stad. Ett måste är även att besöka någon téplantage.
Tack så mycket för tips! :)
Ja det ska bli väldigt spännande. Galle bokar jag in på en gång för det ligger ju faktiskt precis där vi börjar resan och ska titta på både teplantage och Yala. Tack!
Av Fylke74
27 maj 2023 16:12
Eftersom jag planerar att åka till Sri Lanka/Maldiverna i vinter har jag sedan februari följt flygpriserna.
De har pendlat mellan 16-17000 under hela våren fram till i veckan då samma rutt helt plötsligt kostade 19`.
Finns det hopp om att den kan komma ner till samma pris igen eller är det "kört"?
Av Keja
28 maj 2023 23:49 (redigerad)
Citerat från Fylke74:
Eftersom jag planerar att åka till Sri Lanka/Maldiverna i vinter har jag sedan februari följt flygpriserna.
De har pendlat mellan 16-17000 under hela våren fram till i veckan då samma rutt helt plötsligt kostade 19`.
Finns det hopp om att den kan komma ner till samma pris igen eller är det "kört"?
Har du kollat alternativet att först flyga till Sri Lanka och därifrån en tor till Male? Ex hittade jag nyss Swiss Stockholm-Colombo tor för drygt 8000:- och en tor Colombo-Mahe för mellan 3 och 4 500:- (beroende på bolag)
Av Fylke74
29 maj 2023 19:31
Är tyvärr ganska begränsad vad gäller datum. Ca 22/12 dit och ca 11/1 hem. Är Kastrup som gäller.