3,5 v över jul och nyår

8 juli 2016 09:44
Visningar: 1051
Hej!

Vi åker till sri lanka över jul och nyår med 3 st barn, 7, 10, 12 år.
Vi vill åka runt lite men ändå ta det lungt,
vilka orter längst kusten bör vi ej missa?

gissar att Adams Peak är kört då dom är så små.?

vad jag framförallt behöver tips och hjälp med är att hyra ett hus, dagarna över julafton i första hand. gärna med både pool och kock. gärna nära stranden också.
någon med egna erfarenheter?
8 juli 2016 11:59
Tackar för tipsen!

Är det så bada på alla stränder där? Höga vågor?

Någon speciell sida som du kanrekomendera att boka hus på? Julafton vill vi gärna bo i hus med privat kock!
8 juli 2016 12:05
I Tangalle är generellt höga vågor och farligt att bada. Dock kan det funka om hotellet tillhandahåller badvakt.

Vi bokade inget hus, så det vet jag tyvärr inget om.
Möjligen om du skulle kunna höra med vår chaufför, han hade bra koll på alla boenden generellt:
http://www.srilankansafestdriver.com/

(ser nu att han länkat till vår blogg på sin nya hemsida, hehe, kul:-) )
11 juli 2016 13:26
Tack för tipset!
Har du varit där över självajulen någon gång?

Vilken ort skulle du rekomendera för just dom dagarna?
12 juli 2016 14:06
Citerat från Piffpuff:
Tack för tipset!
Har du varit där över självajulen någon gång?

Vilken ort skulle du rekomendera för just dom dagarna?
Har inte varit där över jul och nyår, men av de platser jag besökt skulle jag i så fall helt klart välja Turtle Bay Resort utanför Tangelle. Så lugnt och harmoniskt ställe!
http://4000mil.se/index.php/turtle-bay-resort-i-tangalle/
21 juli 2016 11:12
Jag måste bara tipsa om Mirissa, en helt underbar strand på sydkusten. När ni åker är det dessutom högsäsong där, vilket innebär betydligt lugnare vågor. Jag har varit där i både augusti och januari, och det var en väldig skillnad på vågorna. Dessutom är vattnet mycket högre i augusti vilket gör stranden mycket mindre då.
26 juli 2016 11:02
Hej!
Adams Peak kan vara lite tufft för barnen,,,,speciellt eftersom man klättrar upp på natten för att se soluppgången..
Kan rekommendera Horton Plains (vandringen till Worlds End) ),,, Ella Rock...eller Little Adams Peak som ligger i Ella...
Jag bor i Sri Lanka stora delar av året så jag kan hjälpa till med det mesta. Har bra kontakter när det kommer till villor på stranden...däremot kan mycket vara fullbokat redan...men man kan ju alltid kolla :)
En av mina bra vänner är även manager för en fin villa i Weligama på sydkusten.
Jag rekommenderar annars Mirissa om ni har barn...det finns en del av stranden som alltid är skyddad mot höga vågor. Generellt är det rätt höga vågor i Sri Lanka. Hikkaduwa är även bra.
Ni bör även hyra bil om ni vill åka runt och se lite...annars kommer ni spendera stora delar av resan på vägar och i trafik..
Skriv gärma till mig på: (Logga in för att se e-postadress) om du vill ha mer tips..
Är hemma i Sverige nu...men kommer flytta tillbaka i oktober igen...