2 Veckor i Indien

1 dec. 2016 16:40
Visningar: 999
Hej. Jag, 2 vuxna och en ettåring planerar en 2 veckors resa till Indien nästa år på hösten och vi behöver nu alla förslag och tips man kan komma med. Vi vill landa och flyga hem från olika städer och ta oss runt. Vart ska man börja? Vart ska man hålla sig undan? Vilken månad är vädret bäst? Vad får man inte missa? Alla tips e guld värda.
Mvh Sabina
1 dec. 2016 17:23
Hej! Med endast två veckor att agera inom borde ni nog hålla er inom ett ganska litet område. Kerala är lite "Indien light" och är nog bra om ni åker med en ettåring.
Av Birgere
2 dec. 2016 00:00
Läste 2 månader först... men två veckor.. Kerala är ett bra förslag o även Goa funkar.
Indien är i princip lika stort som Europa men med en helt annan infrastruktur.
Undvik sommarhalvåret då det är för varmt.
2 dec. 2016 23:19
Citerat från Birgere:
Läste 2 månader först... men två veckor.. Kerala är ett bra förslag o även Goa funkar.
Indien är i princip lika stort som Europa men med en helt annan infrastruktur.
Undvik sommarhalvåret då det är för varmt.
Är Kerala väldigt turistigt eller hur skulle du beskriva de? Har dom sommar samtidigt som oss? Skulle November vara en bra månad att åka i? Tusen tack för svar :)
Av Birgere
2 dec. 2016 23:48
Citerat från Sabbe_jag:
Citerat från Birgere:
Läste 2 månader först... men två veckor.. Kerala är ett bra förslag o även Goa funkar.
Indien är i princip lika stort som Europa men med en helt annan infrastruktur.
Undvik sommarhalvåret då det är för varmt.

Visa mer
Är Kerala väldigt turistigt eller hur skulle du beskriva de? Har dom sommar samtidigt som oss? Skulle November vara en bra månad att åka i? Tusen tack för svar :)
Jag vet inte vad du menar med turistigt men i princip kan man säga med några ytterst få undantag att Indien aldrig känns turistiskt enligt mig. Nu är det iofs 5-6 år sedan jag var i Indien senast men när det kommer till turism så har det väl inte varit någon större ökning dom senaste åren.
När det gäller klimatet så är det monsunsäsongerna och luftfuktigheten du ska titta på. Du kan enkelt googla fram hur det är nere i Kerala o Goa. Kommer inte ihåg om sista monsunsäsongen slutar i oktober, november eller tom december. Temperaturen är ganska konstant över året men under monsunerna blir det så fuktigt i luften att man bara dryper av svett. Åker du längre norrut i landet så är monunsäsongen kortare men 45-50grader i maj-juni innan monsunen kommer är inte ovanligt.
Av Tintani
5 dec. 2016 19:23
Vi var i Indien 2 veckor för några år sedan. Vi började då med Gyllene Triangeln Delhi-Agra (Taj Mahal)- Jaipur. Vi hade genom Indcen i Stockholm hyrt en liten buss med chaufför. Vi flög sedan vidare ner till Kerala för skönt häng på stranden. Det här var ett extremt bra upplägg när man reser med barn. Dock är Indien inte likt något annat ställe jag har rest i och är inte helt säker på om jag skulle göra en rundresa där med ett så litet barn (med tanke på att så många blir rejält magsjuka). Du kan läsa lite här om mina intryck och upplevelser . http://cathinkaingman.se/category/resor/asien/indien/