2 nätter i Bangkok??

16 sep. 2013 11:08
Visningar: 915
Hej alla!!

Vi landar 4 nov i Bangkok och ska stanna där 2 nätter för att sedan resa vidare till Phuket!

Det blir första gången i Bangkok och vi vill nu ha tips på lite finare hotell med pool som ligger bra till...
Det ska vara smidigt att ta sig dit från och till flygplatsen (Suvarnabhumi) och närhet till shopping och annat smått och gott!
Vad har ni för förslag???

Mvh Fredrik
Av Sq7700
16 sep. 2013 11:54
Många av Bangkoks finaste hotell ligger vid floden (Chao Praya), t.ex. Mandarin Oriental, Shangri-La och The Peninsula. Hotellen brukar få väldigt bra recensioner, men ett rum är naturligtvis inte gratis. Räkna med 2000 - 3000 kronor per natt.

Eftersom jag tyckte att det var lite väl dyrt tog jag istället in på aningen billigare Lebua, bara ett stenkast därifrån. Hotellet har inga rum utan bara sviter som minst är 66 kvm stora. Frukosbuffén är gudomlig och pool finns det naturligtvis också. Kvällen avslutas med fördel på Sirocco, en numera ganska så berömd öppen skybar/restaurang på 63:e våningen. För cirka 1000 kr per natt tyckte i alla fall jag det var prisvärt. Dt är nära till Saphan Taksin BTS-station vilket innebär att man smidigt kan åka kollektivt hela vägen till Suvarnabhumi via Siam och Phaya Thai.
Av Marilcj
16 sep. 2013 12:24
Precis många av de finare hotellen hittar ni vid floden och de kostar oxå 😉
Själva fastnade vi för AsiaHotel, inget överdåd, men rent, fräscht o på senare år har man renoverat, dubbla pooler, barer o ett par olika restauranger, kanonfrukostbuffe.
SkyTrain precis utanför som man når perrongen fr hotellets andra våning så kommer man med tåget in fr flygplatsen åker man bara till dess ändstation o där byter man till SkyTrain o sen ligger hotellet stationen efter.
Gångavstånd fram till SiamCenter o MBK.
skyTrainlinjen e dessutom den som går till Chatuchack om man är istan över en helg o vill ut på marknaden.
Rakt över gatan har man på senare år byggt upp ett litet center m lite affärer o barer.
Strax runt 500 kr/natten beroende på vilken rumstyper man tar.

Vi hade ingen aning om vad de var för hotell när vi bokade första gången utan gick bara på rekomendationer fr bekant som bor i Thailand halvårsvis och när vi klev av taxin (innan tågen gick fr flyget) o kom in höll vi på att tappa hakan, i våra ögonsett var/är det inget medelklass hotell utan betydligt finare än många svenska topphotell, vi trodde vi skulle hamna på nått enkelt me bara en liten restaurang o foajebar och en liten reception, så var då inte fallet.

Vi har blivit kvar på samma hotell var gång vi är i BKK o mycket pga av den närhet som SkyTrain ger, från att vi passerat tullen på flygplatsen tog de oss 40 min via Pahya Thai station tills vi stod i receptionen på hotellet
17 sep. 2013 08:50
Tack och åter tack...
Asia Hotel låter super intressant. Jag har mailat till de och fått lite prisuppgifter!
Vad är bäst, boka via någon sajt eller direkt med hotellet?
Av Annl
17 sep. 2013 11:54
Fredrik,

Vi har bokat Tower State at Lebua (samma hotell som en annan skribent skrev om) och vi checkar in där på torsdag morgon så om du inte redan bokat eller är på G att boka annat så kan jag återkomma med reccensioner.

Av Trippan verkar det vara ett väldigt bra hotell och de har ett stort poolområde och den fräcka takbaren.

Jag har också förstått att hotellet ligger bra till för shopping som du skrev var ett krav.
17 sep. 2013 11:59
Citerat från Annl:
Fredrik,

Vi har bokat Tower State at Lebua (samma hotell som en annan skribent skrev om) och vi checkar in där på torsdag morgon så om du inte redan bokat eller är på G att boka annat så kan jag återkomma med reccensioner.

Av Trippan verkar det vara ett väldigt bra hotell och de har ett stort poolområde och den fräcka takbaren.

Jag har också förstått att hotellet ligger bra till för shopping som du skrev var ett krav.
Åhh... Tack för det ... Jag vill gärna ha feedback på ert hotell äventyr!
Av Annl
17 sep. 2013 12:01
Citerat från Fredrikspentz:
Citerat från Annl:
Fredrik,
Åhh... Tack för det ... Jag vill gärna ha feedback på ert hotell äventyr!
OK, då återkommer jag med närmare besked på torsdag eller så när vi hunnit att reka och kolla hotellet.
17 sep. 2013 12:06
Citerat från Annl:
Citerat från Fredrikspentz:
Citerat från Annl:
Fredrik,
Åhh... Tack för det ... Jag vill gärna ha feedback på ert hotell äventyr!
OK, då återkommer jag med närmare besked på torsdag eller så när vi hunnit att reka och kolla hotellet.
Underbart!!!

Jag älskar det här forumet.... Det kommer alltid snabba svar =)
Av Ansun
17 sep. 2013 12:29
Mitt tips är hotellet Centre Point Silom. Det ligger precis vid Saphan taksin där flodbåtarna som snabbt tar dig till Khao San Road, Asiatique The Riverfront och Chinatown går. Vill man åka skytrain så ligger den precis bredvid också.
Rummen var riktigt fina, vi bodde i ett rum med balkong mot floden.

http://www.booking.com/hotel/th/centre-point-silom.sv.html?aid=311094;label=centre-point-silom-U7GsCTPn72K8jA_TQFZvPQS2481302897%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t2%3Aneg;sid=2752e3495ad9febb75032edf2b6abc1a;dcid=1;srfid=74bec0075218c2fcae003e2a2b64236b443ea00aX1
Av Marilcj
17 sep. 2013 16:25
Citerat från Fredrikspentz:
Tack och åter tack...
Asia Hotel låter super intressant. Jag har mailat till de och fått lite prisuppgifter!
Vad är bäst, boka via någon sajt eller direkt med hotellet?
Vi bokar oftast direkt med hotellet....tänk bara på att ha med vouchernr som du får vid bokningen, beställer man med extrasäng så är det inga små extrabäddar man får in utan ordentliga...behöver man två rum finns det connectiondoors oxå.

Oavsett hur du bokar så tar de inte betalt förräns på hotellet...de vill bara ha kortuppg ifall man uteblir i princip.
18 sep. 2013 08:08
Citerat från Ansun:
Mitt tips är hotellet Centre Point Silom. Det ligger precis vid Saphan taksin där flodbåtarna som snabbt tar dig till Khao San Road, Asiatique The Riverfront och Chinatown går. Vill man åka skytrain så ligger den precis bredvid också.
Rummen var riktigt fina, vi bodde i ett rum med balkong mot floden.

http://www.booking.com/hotel/th/centre-point-silom.sv.html?aid=311094;label=centre-point-silom-U7GsCTPn72K8jA_TQFZvPQS2481302897%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t2%3Aneg;sid=2752e3495ad9febb75032edf2b6abc1a;dcid=1;srfid=74bec0075218c2fcae003e2a2b64236b443ea00aX1
Super tack för det tipset!
Av Odyssea
18 sep. 2013 13:02
Bangkok! Underbart! Vår favorit är hotellet ShangriLa som vi alltid återvänder till. Med utsikt över floden. Underbar mat. Skön pool! Enastående service! Rum med flodsutsikt... Allt fungerar. Promenad till Metro, butiker...

Är avundsjuk på er...

Bifogar några favoritbilder från sommarens Bangkokresa:

http://odysseablogger.blogspot.se/2013/07/bangkok-in-gold.html
Av Tittin
19 sep. 2013 22:06
Vi har bokat genom agoda o haft super fina hotel vid floden för bara 500 kr
Av Carinas
21 sep. 2013 00:19
Kolla in Plaza Athanee Le Meridien :-)
Vi bodde på fyra stycken olika femstjärniga hotell under tio dagar i somras, bl.a. Lebua Tower club men känslan av lyx och servicen var absolut bäst på ovanstående hotell (och då har vi bott på ett antal olika hotell tid)....check it out!
24 sep. 2013 10:08
Tack för alla goda tips...

Fortsätt gärna att lämna in tips... Jag älskar att surfa runt och kolla på olika alternativ!
Av Annl
29 sep. 2013 11:15
Kn varmt rekommendera Tower Club at Lebua som var ett fantastiskt trevligt hotell med väldigt bra service.

Frukosten var enorm och det fanns allt - och lite till...

Rummen är stora och bekväma och vi hade utsikt mot floden och bodde på våning 56 - en helt magnifik utsikt med andra ord.

När man bor i Tower Club delen så kan man om man vill ha tillgång till klubben och det valde vi. Den var helt OK även om det inte var så mycket mat som serverades där (andra klubbar har haft betydligt bättre).

Jag skulle absolut bo där igen.

Ni kommer att få det trevligt i Bangkok - det var vår första gång också (även i Thailand) och det var klart över förväntan.

Ett bra tips - om ni hinner - är att göra utflykter. Vi hyrde en minibuss med guide och chaufför i två dagar och åkte ena dagen till floden Kwai och andra dagen till den gamla huvudstaden Ayutthaya. Det var väldigt givande och spännande.
Citerat från Fredrikspentz:
Tack för alla goda tips...

Fortsätt gärna att lämna in tips... Jag älskar att surfa runt och kolla på olika alternativ!