2 Blondiner på semester i Djerba???

Av Hilda_g
22 juli 2008 19:34
Visningar: 2453
Jag och min kompis har en tanke att åka på en veckas semester i slutet av augusti i år. Jag hade en tanke på Tunisien-Djerba för jag har hört att stränderna ska vara kritvita och de ska vara riktiga sandstränder där.

Men då kommer oxå att de sägs att om man är blond att man inte ska åka dit själv, så vad händer då om man är två blonda svenska "flickor" som ska åka?

Tänkte om någon har varit där utan manligt sällskap och hur ni/du upplevde de då?

Vi är ute efter sol och bad och god mat, bara en slappna av och njuta semester efter en hård och kall sommar här i sverige.

Mvh

Hilda
Av Anna__
23 juli 2008 13:10
Hej!

Det är inga problem att åka dit två tjejer, jag (är också blond) har varit där med min tjejkompis en vecka. Det går alldeles utmärkt. Killar pratar ju med en, men inte på något sätt påflugna eller överdrivet efterhängsna. Vi träffade en massa trevliga människor som gärna berättade mer om Tunisien. Djerba är inte lika exploaterat som vissa andra ställen i landet. Åk dit med lika mycket sunt förnuft som annars, så blir det säkert en toppensemester!

Anna
23 juli 2008 22:40
Hej,
Jag hade det jätte trevligt i Djerba med mycket sol och bad.
Men man ska tänka på att det är inte alltid kritvita stränder och fint vatten. Man får inte ta bort alger i Djerba, så de tar ut det till havs igen, men efter ett tag kommer det tillbaka igen. Annars är det trevligt där.

Anna
Av Pany
30 juli 2008 16:31
Hej! Jag är mörk och jag var där med min partner, men blev ändå mycket illa behandlad av männen... Det var inte som i sydeuropa där männen flörtar lite för mcket med en, utan detta var mer förnedrande... MEN det behöver ju inte alls bli så för er, bara ni är förberedda på att det KAN bli så... Jag önskar nån hade varnat mig innan jag åkt, för då skulle det inte blivit någon chock när man väl kom fram... Det är den sämsta semester jag har varit på... Tvärtemot så har jag aldrig sett sådant i grekiska ö-världen... där är man oftast trygg som tjej.

Vi var i Sousse och jag hade lite för höga förväntningar på stränderna...men det var inte alls så fint som på bilderna från resekatalogen.
Hoppas Djerba är finare och att ni slipper vara med om nåt jobbigt alls. Och man ska komma ihåg att det finns mycket schyssta människor i Tunisien också (som i vilket land som helst). Fastän det är skitstövlarna som hörs och syns mest...
Trevlig resa!