Resealbum: Tyska bilder
Visningar: 387

Tunga moln på min himmel ...

Dessa moln får förmedla vad jag känner inför det fruktansvärda som hänt i mitt hemland Norge.
Plats: Tyskland
Bilden tagen: 19 juli 2011
Kommentarer
Av Rika44
17 aug. 2011 23:21
Jag kom till Narvik 20 min innan helvetet bröt löst i Oslo. På färjan lördag kl. 04.00 på morgonen fick jag reda på vad som hade hänt på Utö. Svårt att ta till sig, att något så fruktansvärt kunde hända. Norge var i chock och vi alla andra.
Av Haidi
8 aug. 2011 19:42
En bild kan säga mycket, man kan inte förstå hur något sådant kan hända. Som du säger, man finner inga ord.
Av Esselde
7 aug. 2011 22:40
Förstår din koppling, Karin. Så skönt att energin i dessa sköna sommarmoln är av annat slag.
29 juli 2011 10:40
Jag har inte ord att beskriva vad jag känner
28 juli 2011 21:31
Jag håller med Ingemar om stadsminister Stoltenberg! Vilket sätt han klarar av denna situationen! Tror han hjälper många med detta!
28 juli 2011 08:47
Ja, vi känner ju alla medlidande för detta hemska som inträffat i Norge, Vi besökte ju detta fina land några veckor innan detta hände, så det är väldigt svårt att förstå, att detta kan hända i ett nordiskt land. Kram från Anders
27 juli 2011 22:37
Karin, jag har känt sorg allt sedan detta förfärliga hände. Följer allt på nättidningarna, VG och andra. Den som INTE blir berörd av denna händelse får nog ta sig en funderare om vad allt handlar om. Jag har fått en ny favorit. Stoltenberg, vilken kraft och medkänsla han förmedlat. Så starkt han har fördömt gärningen, men samtidigt kunnat förmedlat sina känslor på ett helt otroligt sätt. Ingemar
27 juli 2011 20:54
Norge är idag ett land i djup sorg, men tragedin förenar människor både inom och utanför landets gränser, tack för att ni bryr er ...
Av Sierra
26 juli 2011 22:47
Norge, detta glada land, har drabbats av det ofattbara onda.
26 juli 2011 22:06
Känner för Dig Karin, och även Reseglad---som jag oxå brukar "följa". Och Norge och dess invånare! Ja ord är så... svåra att uttrycka i detta hemska! Men jag hörde en norsk krishanterare några timmar efter att detta hemska hänt, och hans ord satt direkt in i mig där dom skulle! Om att inte fastna, gå vidare. Och känslan för mig är nu att all denna ondska inte ska förstöra och hindra oss "allt för mycket" --- om än all denna frustration det innebär! KRAM till ALLA
Av Dodi
26 juli 2011 21:12
Har svårt att finna ord för sånt man inte kan förstå, men jag känner med dej, Karin!
26 juli 2011 07:54
Din bild symboliserar vad vi alla i Skandinvien känner i dessa dagar.
Av Mpc
26 juli 2011 07:24
fins inga ord utan bra tankar , hur kunda han ? dölja sinna hemska tankar iså många år ,att han fick skrida till värket utan att bli upptäkt? man kan bra lysna på klagosorgen med att hålla om dom som nu drabbas .
Av 3mil
26 juli 2011 02:26
sorgligt :(
Av Rolf_52
25 juli 2011 23:25
Tunga moln...men vilken mäktig manifestation i Oslo idag
25 juli 2011 23:11
Jag vill verkligen beklaga det hemska som har hänt i Norge. Hoppas att gärningsmannen får ett lååååångt straff. Han kan ändå aldrig sona det hemska han har gjort. Synd bara att man hann skylla på islamister innan man visste vad det var frågan om. Nu har han ju erkänt allt, men tycker inte att han har gjort nåt fel. Det måste ju vara nåt fel på honom istället. Kram till dej och även Reseglad i kommentaren. Mitt hjärta blöder för Norges befolkning. Gilla
Av Mjorumm
25 juli 2011 21:24
All medkänsla och värme till dig och till ditt hemland Norge
25 juli 2011 21:19
Ja du det är verkligen tunga moln,har inte ord på vad jag känner.
Av Carmor
25 juli 2011 20:52
Instämmer.
Av Bibchen
25 juli 2011 20:06
Känner helt med dig, trots skåning jag är.