Resealbum: Amalfikusten
Visningar: 183

Bild från Pompei, Italien

Bilden tagen: 20 september 2009
Kommentarer
Av Sisso
18 sep. 2014 11:13
Men, åh vad kul!!! Du ska se att det blir lättare att pricka av saker nu när du faktiskt har dem på pränt!! Jag grönmarkerar och lägger en bild som bevis på min lista när den är gjord :) Blir till ett dokument med massor av spännande reseminnen :) Vi har fyra punkter gemensamt: *Bada i varma källor på Island * Draculas slott *Reflektera över mänskligheten vid Auschwitz. *Vandra mellan de fem byarna Cinquie Terre Har funderat på om jag ska publicera min lista, men har valt att inte göra det. För mig känns listan personlig och är en stor del av vem jag är. Vill hålla listan för mig själv, men skriver när jag planerar inför resor att pricka av samt berättar om platsen och upplevelsen när den är förverkligad. Så hänger man med på mitt forum går det ganska lätt at räkna ut vad som står på tur och även se bilder när den är klar. I år har jag grönmarkerat två: "Bli blöt av rafting" samt Rallarvegen" :) Tack för att du delar med dig! Med vänlig hälsning, Carolina
17 sep. 2014 21:22
Har faktiskt inte haft en riktig officiell skriven lista förut, så jag gjorde en nu: http://www.4000mil.se/?p=1968 (Oj nu kom visst inte Tropea med, men jag skriver väl vidare eftersom jag kommer på...)
Av Sisso
16 sep. 2014 11:45
Haha!! Vad kul! Är din "lista" lång? ;) Tropea är helt klart värt att lägga till! Jättemysig liten stad. Reser gärna tillbaka! Min lista överskrider snart 100 punkter... men namnet är inte till för att sätta gränser, utan mer ett "symboliskt" uttryck för att komma igång! 100 platser/äventyr är ju inte mycket när hela världen finns på smörgåsbordet ;) Just nu har vi ingen resa planerad. Befinner oss i det svåra spara, arbete, nytt arbete, flytt - dilemmat. Men jag tänker som så att det finns mycket att göra utifrån var vi befinner oss i livet. Just nu är det svårare för oss, men det ska inte göra att vi sitter och väntar på något som kanske aldrig kommer att ske. Bättre att glädjas åt det man har :) Några resor ligger allt nära i tankarna...men om det leder till en bokning i höst/vinter återstår dock att se :) Det är viktigt att drömma! Om man utan problem hela tiden kunde förverkliga skulle varken min blogg eller lista existera. Detta bygger på drömmar!
14 sep. 2014 09:28
Kul att läsa din blogg! Nu har jag fått en ny plats på min "att göra lista", nämligen Tropea!
Av Sisso
12 sep. 2014 09:26
Åhh, vad kul! Bloggen ser ut att passa mig perfekt! :) Jag ska ta en kik och læsa om era resor! Jag har precis startat min egen blogg (ett førsta utkast publicerades førra veckan). Har inte ritkgit "gått ut"" med den ænnu. Du får gærna ta en kik och ge lite synpunkter. Har precis skickat till fem vænner sk "testpanel" som ska ge mig lite feed-back :) www.sisso.se Hælsningar Carolina Heltorp
12 sep. 2014 07:31
Jag har ju hela resan beskriven på bloggen också (4000mil.se) om du är på gång med en Amalfikustenresa och vill ha fler tips.
Av Sisso
11 sep. 2014 19:43
Samma här! Bättre att åka med lokaltrafiken i deras vardag...åtminstone i södra Europa.
11 sep. 2014 15:14
Nej, det kan man ju också göra, men jag gillar inte att köra på sånna ställen, massor av trafik, serpentinvägar, branta stup, smalt.... Så vi åkte båt (när det gick), och buss. Till Pompeiji tog vi en guidad tur.
Av Sisso
11 sep. 2014 14:11
Hur tog ni er runt? Hade ni hyrbil?