Resealbum: På upptäcktsresa i vackra Valle
Visningar: 112

ett oväntat möte...

Plats: Sverige
Bilden tagen: 23 maj 2015
Kommentarer
Av Tubbe
4 juli 2015 20:45
Så kan det vara.
Av Lora
3 juli 2015 10:35
ps! och oavsett ev. förändringar - bilden alltid uppfattas olika beroende på betraktaren…
Av Tubbe
2 juli 2015 10:56
Foto och bild är för mig något som kan berätta något. Och det fantastiska när det gäller bild och film så krävs inte så stora förändringar för att få fram ett helt annat budskap. Sen är det alltid fotografen som avgör vad budskapet ska vara men jag såg en möjlighet i just denna bilden att få fram mer en ett budskap. Nu gillar jag att "dra lite extra i spakarna" och experimentera ( redigering), men bilden är såklart bra som den är. / R
Av Lora
2 juli 2015 03:39
Tack för kommentaren, Tubbe… att en bild på en hund kan väcka så många tankar. :) Kameran. Japp. Jag håller med dig att den bästa kameran är den man har med sig. Jag trivs med Canon G1 X. Lagom storlek, gediget byggd, bra prestanda i förhållande till spec. och priset. Jag hade någon sekund på mig för att ta den här bilden – den glada apporterande fågelhunden viftade på svansen och sprang vidare till sin husse sedan. Om man redigerar bort pinnen samt ökar kontrasten för läskigare återgivning? Varför? Det blir ju en helt annan bild. Mötet var oväntat, inte obehagligt på något sätt…
Av Tubbe
1 juli 2015 23:17
Det har skrivits spaltmeter om vilken som är den bästa kameran, men din bästa kameran är den man alltid kan ha med sig...som i detta fallet. Påminner dessutom lite om reklamfilm stoppa rökning på 70 talet....varför är det så viktigt att ha en pinne i munnen .. Fin bild dessutom Ps om man redigerar bort pinnen och lägger på lite mer kontrast skulle den bli rätt mycket läskigare ds / r
Av Lora
27 juni 2015 17:12
Ja. Jag kunde inte låta bli att le när jag såg vad den gjorde… :)
25 juni 2015 21:36
Vilken fin hund! :-)
Av Lora
11 juni 2015 10:20
Tack, Dodi! Hunden verkade vara snäll, glad, lydig… :)
Av Dodi
9 juni 2015 09:58
Ett trevligt möte, hunden ser så snäll ut, jättefin bild! :-)
27 maj 2015 18:47
:))
Av Lora
26 maj 2015 20:18
Tack, Karin. Jag gick där i lugn och ro till ackompanjemanget av fågelkvitter. Tittade åt höger – en sjö. Stannade. Tog en bild. Tittade åt vänster – en sjö. Stannade. Tog en bild. Och så plötsligt hör jag någon springa mot mig i bra fart. Hjärtat slog en volt… Den glada hunden tvärstannade när den såg mig… det gjorde jag också… Tog en bild. :)
26 maj 2015 12:56
Den ser verkligen glad ut ...
Av Lora
25 maj 2015 23:50
Tack, Rolf. :)
Av Rolf_52
25 maj 2015 19:11
härlig hundbild :)
Av Lora
25 maj 2015 12:33
Tack, Eje_b. Det är inte tillåtet att medföra en okopplad hund. Fast den här är nog en jakthund och störde inte – tränades – simmade tvärs över sjön och sedan sprang han till sin husse. Var så glad och lydig.
Av Eje_b
25 maj 2015 09:54
Fint möte och fin bild