Resealbum: USA 2015
Visningar: 197
Pen

Antelope Canyon, Magiskt.

Plats: Page, Arizona, USA
Bilden tagen: 22 juni 2015
Kommentarer
Av Pen
15 mars 2016 19:20
Hej, Vad roligt att du gillar mina bilder. Antelope Canyon var inte riktigt vad jag från början föreställt mig. För ca 10 år sedan var det inte så känt och kommersiellt, men numera med all den fantastiska internetvärlden, så har det blivit en riktig turistmagnet. Man måste gå med guide (organiserad tur) och det finns flera olika bolag som erbjuder turer. Vi valde Kens tour som vi tyckte var bra. Det kan vara ganska mycket folk samtidigt beroende på säsong. Det lär vars bäst ljus mitt på dagen då strålarna letar sig ner i schakten. Priset kommer jag inte ihåg. Det finns både upper och lower Canyon och jag har för mig att upper är mer lättillgänglig utan för mycket trappor. Vi valde Lower då det är mindre folk där. Trots många turister så tycker jag att det var värt varenda krona och är en av det vackraste platserna jag sett ( nu älskar att fotografera så det här har varit en dröm för mig). Ha en fantastisk resa och bara fråga om det är något annat du undrar över. Mvh/Patrik
Av Bnaabo
13 mars 2016 20:41
Underbara bilder! Vi planerar en roadtrip i sommar och har Antelope Canyon som ett stopp. Kan man gå själv eller är det guidning som gäller? Pris? Tid? Svårigheter? Tacksam för svar!
Av Pen
6 mars 2016 11:22
Hej, -Ja, det är en av de mest fantastiska platser jag besökt. Jag ser att vi delat många upplevelser och det är härligt att se och läsa dina resealbum. Vi var också på Sri Lanka för ett par år sedan och hade tyvärr inte möjligheten att besöka Adams Peak, vilket jag drömmer om. Mvh /Patrik
5 mars 2016 11:54
Underbar bild! Dit vill jag...
16 feb. 2016 04:44
så fint!
8 feb. 2016 11:24
Magiskt!